رئیس کمیته امداد شهرستان نکا گفت: با توجه به برگزاری جلسات علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سطح شهرستان و برنامه ریزی های صورت گرفته در موضوع جریان سازی این واجب مهم ، در مجموع مبلغ ۵۱،۵۸۸،۷۲۹،۰۰۰ ریال در شهرستان نکا جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 15 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، رمضان حسینی اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سطح شهرستان و برنامه ریزی های صورت گرفته در موضوع جریان سازی این واجب مهم ، در مجموع مبلغ ۵۱،۵۸۸،۷۲۹،۰۰۰ ریال در شهرستان نکا جمع آوری شد.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۲،۸۱۴،۹۲۹،۰۰۰ ریال زکات واجب بوده که تحت عنوان زکات گندم و جو و همچنین گاو و گوسفند جمع آوری شده و مبلغ ۳،۴۵۴،۱۱۰،۰۰۰ ریال بنابر اصل لِكُلِّ شَيْءٍ زَكَاةٌ تحت عنوان زکات مستحبه سایر اقلام کشاورزی و غیره از مودیان محترم زکات دریافت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا بیان داشت: درآمد حاصله فطریه و کفارات شهرستان نیز در مجموع ۴۵،۳۱۹،۶۹۰،۰۰۰ ریال می باشد که تحت عنوان زکات فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد و همچنین رد مظالم از همشهری های نکایی جمع آوری شده است.

حسینی با اشاره به اینکه رفع فقر جامعه از آثار با اهمیت زکات است تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان از جمله تامین جهیزیه، مسائل بهداشتی و درمانی، کمک هزینه تحصیلی و ساخت مسکن شد و مابقی در امور عمرانی مناطق محروم هزینه شد.

لازم به ذکر است: در شهرستان نکا ۳۵۰۰ خانوار تحت حمایت هستند و در زمینه های اشتغال، فرهنگی، حمایتی و مسکن، از خدمات امداد بهره مند می شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار