کد خبر: ۱۱۰۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 15 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه این ایام فتنه‌های فرهنگی حجاب، عفاف، ارزش‌های دینی و اسلامی ما را تهدید می‌کند باید به قرآن مراجعه کنیم گفت: تجدید بنای مسجد مجتمع دانشگاه پیامبر اعظم (ص) و همچنین ساخت مجتمع فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جنب این مسجد در راستای اعتلای قرآن و عترت ضرورت دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: از اینکه مازندران توفیق میزبانی برپایی این جشنواره را بخش پایانی حوزه آوایی مربوط به خواهران را پیدا کرده است، جای خرسندی دارد.

وی خواستار اختصاص سهمی از طرف وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با برپایی چنین جشنواره هایی شد و افزود: سالروز شهادت رئیس مذهب امام صادق (ع) در روز سه شنبه را تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله محمدی لائینی عنوان قرآن و عترت را عنوان بسیار مهم و زیبایی دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ما را به قرآن ارجاع دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: قرآن عهد خداست سزاوار است که مسلمان هم به این عهد خدا نگاه کند و هم روزی ۵۰ آیه از آن را قرائت کند، قرآن هم ما را در آیه ۱۱۹ سوره توبه به امام صادق (ع) و اهل بیت (ع) ارجاع داده است.

امام جمعه ساری اضافه کرد: ما باید دو یادگار قرآن و عترت را در زندگی داشته باشیم؛ اگر بخواهیم با صادقان باشیم باید خودمان هم صادق باشیم، یعنی زندگی و کارکرد ما همه در مسیر صداقت باشد که روز قیامت صداقت به درد می‌خورد‌.

این مسئول تاکید کرد: ما انتظار داریم که جامعه دانشگاه علوم پزشکی‌ها هم به مکتب امام صادق (ع) توجه کنند، اینکه تعداد بسیاری از افراد این جامعه در این جشنواره شرکت کردند جای تشکر دارد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه این ایام فتنه‌های فرهنگی حجاب، عفاف، ارزش‌های دینی و اسلامی ما را تهدید میکند به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید به قرآن مراجعه کنیم، امیدواریم که جامعه علوم پزشکی و همه دانشگاهیان بتوانند در این دوره و زمانه پای ارزش‌های دین، انقلاب اسلامی و ولایت بایستند.

آیت الله محمدی لائینی خواستار روزافزون شدن رویکرد قرآنی در بین همه مردم به‌خصوص جامعه دانشگاهیان شد و تصریح کرد: اینکه ایران در تولید علم و فناوری صعود و رتبه چهارم را به دست آورده است افتخار است، اینها به برکت انقلاب اسلامی است، امیدواریم در زمینه فرهنگ دینی نیز این پیشرفت را داشته باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران از حضور بانوان با فرزندان در این مراسم تقدیر کرد و اذعان داشت: مسجد دانشگاه علوم پزشکی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) نیاز به تجدید بنا و مجتمع فرهنگی در کنار این بنا احتیاج به ساخت دارد که امیدواریم این دو نیازمندی حوزه قرآن و عترت برطرف شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار