خطیب جمعه شهرستان نکا:
خطیب نماز جمعه شهرستان نکا گفت: می گویند روحانیت چه کار کردند؟ روحانیت کاری می کند که دیگران نمی کنند، وظیفه اش حفظ امنیت کشور است، اجازه نمی دهد کشور به دست دشمن بیفتد، روحانیت از ابتدا تاکنون در مقابل دشمن ایستاده و نگذاشته دشمن امنیت کشور را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 12 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه 22 اردیبهشت ماه سال 1402 شهرستان نکا با حضور مردم انقلابی و به امامت حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان، برگزار شد. 

وظیفه ی روحانیت حفظ امنیت کشور است و اجازه نمی دهد کشور به دست دشمن بیفتد
وظیفه ی روحانیت حفظ امنیت کشور است و اجازه نمی دهد کشور به دست دشمن بیفتد  

خطیب جمعه شهرستان نکا پس از سفارش به تقوا، در مورد آیات امیدوار کننده در قرآن کریم با اشاره به آیه 119 سوره نحل گفت: کسانی که از روی جهالت گناه کردند و سپس توبه و سرانجام جبران کردند، خداوند متعال نسبت به آنها، آمرزنده و مهربان است و اگر کسی مشرک باشد و توبه کند، توبه اش پذیرفته میشود.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با اشاره به آیه 53 سوره زمر؛ «ای بندگان من، از رحمت من ناامید نباشید»، تصریح کرد: خداوند همه گناهان را می بخشد، و افزود: شاید سوال پیش بیاید که در جای دیگر خداوند می فرماید: «خداوند مشرکان را نمی بخشد» جواب این است که اگر مشرک و ملحد هم توبه کند و بمیرد، بخشیده میشود.

وی تأکید کرد: «هیچگاه کسی را سرزنش نکنید که شاید انسان روزی گرفتار همان چیز شود» بطور مثال؛ روزی جبرئیل به شکل انسان نزد فرعون آمد و گفت می خواهم ببینم چگونه حکم و رفتار می کنی؟ فرعون گفت: اگر کسی مخالفت کند باید در دریا غرق شود. جبرئیل گفت پس بنویس و فرعون نوشت و جبرئیل رفت.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا در ادامه گفت: هنگامی که فرعون در حال غرق شدن بود جبرئیل آمد و گفت این نوشته را می شناسی؟ گفت بله. گفت ما تو را به فرمان خودت غرق می کنیم و غرق شد. اما قبل از غرق شدن گفت: من به خدای یگانه ایمان دارم. جبرئیل گفت دیگر دیر شده و توبه فایده ای ندارد. امام صادق(ع) فرمود: فرعون همیشه با زره و کلاهخود بود. وقتی غرق شدن فرعون به گوش مردم رسید، همه تعجب کردند و خداوند جسد فرعون را با این که لباس جنگ به تن داشت و سنگین بود و باید زیر آب می رفت، روی آب آورد و مردم دیدند و و تصدیق کردند که فرعون مرده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: همه کسانی که گناه می کنند در آخر کار پشیمان میشوند و اگر کسی در حقوق مردم دست دارد باید رعایت کند. موقعیتهای سیاسی و اجتماعی همه امانت است و باید امانتها را حفظ و بدهی های خود را پرداخت کنیم.

وی در آغاز خطبه دوم نیز ضمن سفارش و توصیه به تقوا، با تقدیر از سخنرانی پیش از خطبه رئیس شورای شهر نکا گفت: حقیقتا شورای شهر، شهردار و اکثر مسئولین ما در خط نظام و فعال هستند و بخوبی، متحد و همدل کار میکنند بنای بر خدمت دارند و از این مجموعه در شهرداری و سایر ارگانها و نهادها تشکر می کنیم و برای خدمت صادقانه، عزت و سلامتی و حسن عاقبتشان را از خدا طالبیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا به اشخاصی که خدمت کمتری می کنند تأکید کرد: خودشان را جهت خدمت بیشتر آماده کنند چراکه باید یک روزی پس از مرگ پاسخ دهند و آنوقت دست کوتاه است. جواب این مردم، شهدا و امام زمان و خدا را چه کسی خواهد داد؟ اول باید خودمان دست خودمان را بگیریم و اصلاح کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بعضی از پروژه ها، آبروی شهر هستند، مثل رودخانه که متأسفانه بیشتر به اصلاح نیاز دارد و باید تمیز و مرتب شود که البته شروع به کار شده. آنچه به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی ماست باید حفظ شود. نه فقط مسئولین، بلکه همه ما باید حفظ کنیم.

وی 25 شوال روز شهادت امام جعفر صادق(ع) را یادآور شد و با ذکر تسلیت گفت: چرا امام صادق به عنوان رئیس مذهب شیعه شناخته میشود؟ چون بیشتر روایات از جانب آن حضرت به ما رسیده است و همچنین 65 سال عمر کرد و به شیخ الائمه مشهور است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا بیان کرد: امام صادق(ع) فرمود: «خداوند تمام امور مومن را به خودش واگذار کرد اما یک چیز را به او واگذار نکرد و آن اینکه نباید خود را ذلیل کند». کسی حق ندارد کاری کند که نشانه ذلت باشد. هر جا نباید التماس کرد، هر جا نباید رفت. هیچگاه اظهار فقر و نداری نکن. نباید به سوی دشمن دست دراز کرد که آمریکا و انگلیس هیچگاه نفع ما را نمی خواهند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، می گویند روحانیت چه کار کردند؟ خاطرنشان کرد: روحانیت کاری می کند که دیگران نمی کنند، وظیفه اش حفظ امنیت کشور است، اجازه نمی دهد کشور به دست دشمن بیفتد، روحانیت از ابتدا تاکنون در مقابل دشمن ایستاده و نگذاشته دشمن امنیت کشور را به خطر بیندازد.

وی تشریح کرد: در زمان پهلوی قراردادی بنام کاپیتولاسیون بسته شد که اتباع کشورهای خارجی اگر در ایران هر جنایتی انجام دهند، ایران حق محاکمه ندارد و این یعنی سند توحش و بردگی ملت ایران، اما روحانیت به دستور امام راحل در مقابل این خیانت ایستاد و این قرارداد را لغو کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا تصریح کرد: در زمان ناصرالدین شاه نیز قراردادی بسته شد و تا پنجاه سال امتیاز توتون ایران به انگلستان داده شد که این قرارداد هم توسط علما و روحانیون لغو شد، که میرزای شیرازی بزرگ، فتوایی صادر کرد که امروز استعمال توتون به هر نحوی که باشد در حکم محاربه با امام زمان است.

حجت الاسلام محمدی لائینی در پایان یادآور شد: هشتاد سال، اسرائیل فلسطین را اشغال کرد، چه کسی علیه این اسرائیل قیام کرد؟ امام خمینی(ره) در مقابل اسرائیل ایستاد و روز قدس را ایجاد کرد وگرنه کشورهای عربی که با اسرائیل همکاری کردند. کسانی که آب انگلستان را خوردند نمی توانند حرف مردم را بزنند.

خبر: الهام زارعی 

 

وظیفه ی روحانیت حفظ امنیت کشور است و اجازه نمی دهد کشور به دست دشمن بیفتد  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار