کد خبر: ۱۱۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 12 May 2023

به  گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با حضور دکتر علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.
بر اساس این گزارش، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در محل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) برگزار شد، با بیان این‌که صداقت ویژگی جامعه دانشگاهی است، عنوان کرد: علم، نور است و در وجود هر کسی که بروز و ظهور پیدا کند حتما صدق و صفا در آن موج می‌زند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انتظار داریم که رؤسای دانشگاه‌ها نسبت به نامه‌های ارسالی و بخشنامه‌های وزارت علوم در اولین فرصت پاسخ دهند، گفت: برخی از این نامه‌ها مانند مباحث بودجه و اعتبار نیازمند ارسال اطلاعات دانشگاه‌ها به وزارت است و تأکید می‌کنم رؤسا در این خصوص به موقع عمل کنند.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امروز با نسلی مواجه هستیم که در کمترین زمان ممکن بیشترین تغییرات دنیا را مشاهده کرده‌اند، افزود: ما با نسلی رو به رو هستیم که تغییر اقلیم فرهنگی زیادی را به چشم دیده است و در دنیای متفاوتی نسبت به گذشته زیست می‌کند و لذا زبان جدیدی را یرای ارتباط نیاز دارد.
وی تصریح کرد: متناسب با تغییرات دنیا و جامعه خودمان و آمدن فناوری‌های نو طبیعی است که باید تغییراتی در شیوه آموزش و پژوهش، تعامل با دانشجو و ارایه خدمات ایجاد کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: شاید در گذشته این میزان از تغییرات چند قرن به طول می‌انجامید اما در حال حاضر نسل جدید تغییرات زیادی را تجربه می‌کند و اگر ما خود را با تغییرات تطبیق ندهیم حتما در برنامه‌ریزی شکست خواهیم کرد و لذا باید خودمان را با این نسل منطبق و برنامه‌ریزی‌ها را تغییر دهیم.
این مقام مسئول که معتقد است دانش جدید با خود فرهنگ جدید می‌آورد و دانشگاه نیز فرهنگ جدید ایجاد می‌کند، تاکید کرد: ما باید مدیریت آفرینش حاصل از دانش را به دست بگیریم وگرنه از رده خارج می‌شویم.
یادآور می‌شود: در این اجلاس که از ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد، رییس دانشگاه مازندران و سایر روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری نیز شرکت داشتند، معاونان وزیر و برخی از مسوولان کشوری نظیر وزیر کشور، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز سخنرانی کردند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار