معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: طرح ۳۱۳ با هدف ایجاد ارتباط موثر و مستمر روحانیون با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب تبلیغ چهره به چهره و... درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب های اجتماعی با محوریت مساجد انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 06 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، اسماعیل آرامجان اظهار داشت: طرح ۳۱۳ با هدف ایجاد ارتباط موثر و مستمر روحانیون با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب تبلیغ چهره به چهره و... درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب های اجتماعی با محوریت مساجد انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت روحانیون حوزه های علمیه در ارائه خدمات فرهنگی و ارتقاء باورهای دینی مددجویان تحت حمایت در سال گذشته این طرح با حضور ۱۶۴ روحانی برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه این طرح با محوریت روحانیون مساجد روستا و روحانیون طرح هجرت با سه شعار محوری مردمی سازی امور رسیدگی به محرومین که مورد تایید مقام معظم رهبری است، مردم محوری، محله محوری، مسجد محوری اجرا می‌شود تصریح کرد : در سال گذشته ۱۰۵۷ خانواده واجد شرایط در روستاها انتخاب و به روحانیون معرفی شدند.

آرامجان با بیان اینکه در این طرح روحانیون پیگیر مسائل و مشکلات نیازمندان بوده و برای رسیدن این خانواده‌ها به توانمندی در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند افزود : تاکنون روحانیان به اتفاق محارم ۱۳۲۵ جلسه به صورت حضوری و ۱۱۲۱ جلسه به صورت غیرحضوری از خانواده‌ها سرکشی داشتند و مبلغ یک میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان ،جمع کل برآورد سایر اقدامات روحانیون (معیشتی، درمانی، جهیزیه، عمرانی، تغذیه و سبد کالا و...) برای مددجویان بوده است.

وی گفت: اصل موضوع طرح ۳۱۳‌ مددکاری اسلامی است و با همین هدف مراسمات مذهبی در منازل مددجو تحت عنوان "طرح فلاح" به تعداد ۱۷۸۸ با همکاری ۱۸۵ مبلغ برای۱۸۱۱۶ نفر اجرا شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار