کد خبر: ۱۰۹۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 30 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک بهار قرآن به مردم دیار علویان با اشاره به موضوع پویش سراسری و مردمی شهر همدل "هر محله یه قرباني " به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت:

سنت قربانی قرن‌ها است که جزو فرهنگ مردم انسان‌دوست این سرزمین آمیخته شده که از پشتوانه دینی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ نسل به نسل ادامه دارد، افزود: این سنت امروز به‌عنوان بزرگترین مولفه دینی و فرهنگی کشور تبدیل شد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران گفت: مردم این سرزمین در کنار عید سعید قربان که امر قربانی را به آن اهتمام دارند، سال‌ها است که ماه مبارک رمضان نیز به این امر مهم و خداپسندانه اختصاص می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدپور ادامه داد: در ماه قرآن هر روز آن فرصت مغتنمی است برای احسان و خدمت، مخصوصا نیمه ماه رمضان که مصادف است با ولادت امام حسن مجتبی (ع) الگوی خدمت و کرامت که هر عملی در این روز ثواب صد چندانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران برای دومین سال در نظر دارد با کمک مردم ولایتمدار این استان این طرح را دیار بلور باران گسترش دهد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران یادآور شد: این پویش برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند طرح هر محله یک قربانی آغاز شده و اهل محله جمع می‌شوند و یک گوسفند قربانی می‌کنند و در بین نیازمندان آن محله توزیع می‌شود و این اقدام لازم و جالبی است که برای اطعام‌دهی نیازمندان انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدپور بیان کرد: طرح هر محله یک قربانی اینگونه است که مردم محله با محوریت مسجد و به‌همت گروه جهادی، محل مجمع خیرین، ارکان مسجد و همه مردم آن محل کمک‌ها را جمع‌آوری کرده و از یک راس تا آن اندازه که توان محلی است، در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) قربانی انجام و در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی عنوان داشت: این طرح کاملا مدیریت، هدایت و زحمت آن بر دوش مردم است و آن‌ها خانه به خانه، کوچه به کوچه را با نام امام حسن مجتبی(ع) عطرآگین خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران با تاکید بر اینکه این طرح برای نیازمندان است، افزود: در گذشته حدود ۳ هزار راس قربانی در این استان به کمک مردم انجام شد و نزدیک به ۷۰ هزار خانواده نیازمند از آن بهره بردند.

حجت‌الاسلام محمدپور تصریح کرد: امسال برای دومین سال در نظر داریم با کمک مردم دیار علویان به یاد شهدای سرزمین مازندران عدد ۳ هزار سال گذشته را به یاد ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید پرافتخار این دیار، به ۱۰ هزار و ۴۰۰ راس دام قربانی برسانیم که این اقدام بزرگ از دست مردم عزیز مازندران بر می‌آید.

وی اظهار داشت: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان مردم مازندران برای تعجیل در فرج امام عصر (عج)، شفای بیماران، رفع بلا و مشکلات و خیرات و صدقه یا هر نیت دیگری در کنار هم این طرح هر محله یک قربانی را با نام امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهند داد.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل مازندران ضمن دعوت مردم به این پویش سراسری گفت: درگاه‌های دریافت تصاویر مشارکت مردم در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا و روبیکا با عنوان shahr.hamdel@ آماده دریافت تصاویر است.

حجت‌الاسلام محمدپور در پایان از کسانی که در راه ترویج این فرهنگ یاری‌دهنده و در میدان هستند، خصوصا حجت‌الاسلام لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، ریاست سازمان بسیج سازندگی، مدیرکل امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) و عزیزان در محلات و شورای جهادی شهرستان‌های استان تشکر می‌کنیم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار