اداره هواشناسی مازندران نسبت به کاهش محسوس هشت تا ۱۵درجه ای دمای هوا، بارش برف در ارتفاعات، جاری شدن روان آب و سیلاب های محلی و احتمال خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هشدار داده شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 30 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اداره هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امشب شامگاه پنجشنبه تا عصر یکشنبه هفته آینده، ناامن اعلام کرده است. 

کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای هوای مازندران+ جدول  

بر اساس این گزارش ، اداره هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از شامگاه پنجشنبه با وزش باد شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود. 

کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای هوای مازندران+ جدول  

هواشناسی مازندران با بیان این‌که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۵ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۸ بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۳.۲ متری در مناطق نزدیک ساحل و در مناطق دور از ساحل نیز تا چهار متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی با پیش بینی استقرار و فعالیت سامانه سرد بارشی از بامداد روز جمعه تا اواخر وقت شنبه آینده، نسبت به جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی محلی، بارش برف و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

هواشناسی در اخطاریه خود، بارش برف در ارتفاعات بویژه محور کندوان از محدوده سیاه بیشه تا تونل و محور هراز از محدوده گزنک تا بعداز تونل امامزاده هاشم از عصر روز جمعه تا اواخر وقت شنبه را از اثر مخاطره این سامانه جدید اعلام کرد.

هواشناسی مازندران با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و کاهش هشت تا ۱۵ درجه ای دمای هوا، به کشاورزان توصیه کرد نسبت به بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج در طی این مدت اقدام کنند ضمن اینکه با توجه به سردی هوا احتمال خسارات به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها در مناطق کوهستانی نیز دور از انتظار نیست.

در اخطاریه هواشناسی مازندران علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی توسط دستگاه های خدمات رسان برای جلوگیری از خارت های احتمالی، به کشاورزان نیز توصیه شده است نسب به جلوگیری از سرمازدگی شکوفه‌ها و جوانه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند.

هواشناسی همچنین از مردم خواست در طی این مدت از توقف در حاشیه راه ها بویژه محورهای کوهستانی که با خطر ریزش سنگ همراه است و همچینن اسکان در کنار رودخانه ها خودداری کنند. از کوهنوردان نیز خواسته شده است از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار