نام شهرستان نکا برگرفته از ریشه "نیکا" به معنای خدای زایش و زندگی است که وجود دشت، جلگه، جنگل و کوهستان متعدد و زیبا از دلایل نامگذاری آن است
کد خبر: ۱۰۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 30 March 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایسنا ، شهرستان نکا با قرار گرفتن در مسیر تردد زائران حرم مطهر امام رضا (ع)، هر ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از سراسر کشور است. این شهرستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری، تنوع طبیعی، تاریخ و مذهبی موجب اقامت چند روزه هموطنان در این خطه شمالی می‌شود.

این شهرستان از منظر اقلیم جغرافیایی، دشت، کوهستان و دریا با مساحت ۱۳۹۵ کیلومتر مربع، دارای دو دهستان در مناطق بالادست (بخش هزارجریب) و سه دهستان در مناطق پایین دست (بخش مرکزی) است که با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از شرق با شهرستان بهشهر و از غرب با شهرستان‌های میاندورود و ساری همسایگی دارد.

نام شهرستان نکا برگرفته از ریشه "نیکا" به معنای خدای زایش و زندگی است که وجود دشت، جلگه، جنگل و کوهستان متعدد و زیبا از دلایل نامگذاری آن است. 

شهرستان نکا با پیشینه تاریخی ۱۰ هزار ساله و ۲۵ اثر ثبتی، همچنین با وجود حدفاصل کم خود تا دشت بهشهر شاهد تعداد زیاد اماکن و مناظر تاریخی، فرهنگی بوده که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

هر ساله و در ایام سال نو و عید نوروز، شهرستان نکا با دربرداشتن ظرفیت بالا در زمینه جذب مسافر و گردشگر، یکی از مقصدهای اصلی سفر و لذت بردن مردم از سراسر کشور است

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار