کسانی که ابزار قلم بر دست دارند می‌توانند قلب تاریخ را بشکافند و نبش کنند و به معرفی افتخارات گذشتگان و اموات و احیا بپردازند
کد خبر: ۱۰۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵ 29 March 2023

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما افتخارات زیاد ناشناخته‌ای در حوزه علمیه قم داریم، افزود: شناسایی و قلم زدن درباره این علما از صد سال گذشته تاکنون بسیار گام مفید و لازم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با اعضای مجمع روحانیون اهل قلم استان، ضمن تبریک ایام، اظهار کرد: در پی ارتحال آیت الله طاهری و باکویی این حادثه ای که اتفاق افتاد برخی از مردم اظهار بی‌خبری از وجود چنین شخصیت‌های فاضلی می‌کردند.

وی با بیان اینکه ما افتخارات زیاد ناشناخته‌ای در حوزه علمیه قم داریم، افزود: شناسایی و قلم زدن درباره این علما از صد سال گذشته تاکنون بسیار گام مفید و لازم است، از گذشته افتخارات زیادی داریم که اگر نتوانستید آثارشان را شناسایی کنید حداقل باید اسمشان به زبان آورده شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به افتخارات گذشته استان همچون برپایی نماز جمعه در دیار مازندران چندصد سال پیش، خاطرنشان کرد: کسانی که ابزار قلم بر دست دارند می‌توانند قلب تاریخ را بشکافند و نبش کنند و به معرفی افتخارات گذشتگان و اموات و احیا بپردازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم تکریم و تعریف احیا برای مردم، یادآور شد: یکی از اهداف ارتباط با علمای مازندران و قم این بود که به مردم بگوئیم در حوزه‌های علمیه، فضلای ارزشمندی داریم و پای فضلا در جامعه باز شود، وصله هم‌وطنی و هم‌شهری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ما واقعا نیاز به جهاد تبیین داریم که با معرفی احیا امکان‌پذیر است، اینها باید زمینه‌ای شود برای اینکه در جامعه نوجوان ما رغبت برای ورود به حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به پیشنهاد برای برگزاری مراسم بزرگداشت ملامجدالدین، تاکید کرد: مهمتر از مسئله ملامجدالدین نامه امام صادق (ع) است، برای سالروز نگارش و ارسال این نامه در قرن دوم باید بزرگداشت برگزار کنیم و هر سال هم، نشستی در این زمینه داشته باشیم چرا که هیچ استانی چنین افتخاری را ندارد تا اصل مسئله ثابت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در رابطه با این نامه انجمن قلم باید مسئولیت‌های خود را به‌صورت کامل انجام دهد، داشتن سوژه مهم است کار کردن روی آن صدها برابر مهم‌تر. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار