کد خبر: ۱۰۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ 19 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/12/1401 تقدیم حضور می گردد.

اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۸ اسفند ماه  


عزم قاطع پلیس در پیشگیری و مقابله جدی با سرقت ها
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور از عزم قاطع پلیس در پیشگیری و مقابله جدی با سرقت ها و جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار " احمدرضا رادان" در پایان جلسه قرارگاه نوروزی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های جمعی با اشاره به حجم مسافرت ها در استان مازندران، گفت: با توجه به ضرورت رعایت مقررات انتظامی و لزوم تقویت آن در ایام نوروز، اظهار داشت: در حوزه تلفات تصادفات هرچند مردم مقررات انتظامی و ترافیکی را به خوبی رعایت کرده اند، اما همچنان شاهد حجم تلفات در جاده ها هستیم و این در شان مردم ما نیست.
سردار رادان با تاکید بر توجه بیشتر مردم به آئین نامه های راهنمایی و رانندگی ، تصریح کرد: پلیس قطعا با معدود افراد متخلفی که بخواهند اراده خود را به دیگرانی که قانون را رعایت می کنند تحمیل کنند برخورد خواهد کرد.
این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با سرقت ها،گفت: تلاش تمام همکاران بر این است، در محل های که مورد نیاز است حضوری فعال داشته باشند و حتما در پایان تعطیلات نوروزی اخبار خوبی در این حوزه تقدیم مردم می شود.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت حجاب توسط مسافران اظهار داشت: مردم قطعا بدحجابی ها را برنمی تابند و انتظار ما از مسافران و اصناف رعایت این موضوع است.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به رعایت حجاب از سوی مردم ابراز امیدواری کرد: روزهای بهتری را البته با وضع قوانین و مقررات بازدارنده شاهد باشیم .
سردار رادان جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و مالخرها را از مهمترین دغدغه پلیس و مردم برشمرد و با بیان این که پلیس در این دو حوزه کوتاه نخواهد آمد، گفت: تعداد زیادی از مالخرها دستگیر و اجناسی هم از آنان کشف شد که در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت تا پس از تعیین مالکیت به مالکان آن ها تحویل شود .
سردار رادان از ادامه طرح پیشگیری و مقابله با سرقت در سال جدید خبر داد و بیان داشت: قطعا در سال جدید با همکاری استانداران طرح جمع آوری معتادان متجاهر و هم پیشگیری از سرقت ادامه خواهد داشت تا از دغدغه مردم در این حوزه ها کاسته شود.
این مقام ارشد انتظامی در خاتمه اظهار داشت: انتظار ما از مردم در حوزه سرقت بحث پیشگیری از سرقت است که اقداماتی هم در حوزه آموزش نگهداری و حفظ اموال انجام خواهد شد .
------------------------------------------
ثبت 2 میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی110/ ممنوعیت تردد خودرهای شخصی در سواحل دریا
گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان از ثبت بیش از 2 میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 در استان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی استان با قدردانی از همکاری رسانه های جمعی استان با فرماندهی انتظامی در پیگیری و انعکاس وقایع و موضوعاتی که می توانست در روشنگری مردم اثر گذار باشد، گفت: پلیس مصمم تر از همیشه پای ارزش های انقلاب ایستاده و در این عرصه نقش رسانه ها نقشی اثرگذار بوده است .
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: رسانه یکی از مهمترین بخش هایی است که می تواند در نتیجه اقدامات انتظامی، ارتقای امنیت اجتماعی و بالابردن ضریب امنیتی جامعه اثر گذار باشد.
سردار میرزایی با اشاره به برخی از موضوعاتی که در سطح جامعه طی چند ماه گذشته با آن مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از جنگ ترکیبیو جنگ شناختی، خدشه دار کردن امنیت و ایجاد زمینه های نارضایتی بین مردم بوده است، اما با درایت و هوشیاری مردم و رسانه ها در انعکاس درست اخبار پاسخ کوبنده ای دریافت کرد.
وی از خبرنگاران بعنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: سال جدید، سالی پر از خیر و برکت و پیشرفت برای کشور باشد و پلیس هم بتواند با روحیه حرفه ای گرایی به وظیفه خود عمل کند .
این مقام انتظامی با اشاره به ثبت بیش از 2 میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110، اذعان داشت: از این تعداد تماس های برقرار شده با مرکز فوریت های پلیسی، 34 درصد برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس در موضوعات اجتماعی و مشاوره ای بوده است و 57 درصد آن نیز عملیاتی شده است .
میرزایی با اشاره به رضایتمندی 95درصدی مردم و افزایش آن نسبت به سال های گذشته آن را نتیجه اعتماد مردم به پلیس عنوان کرد و گفت: هرچقدر ارتباط و صمیمیت بین مردم و دستگاه های اجرایی بیشتر شود، اثر اقدامات آن سازمان نیز بیشتر خواهد بود و ما همواره به دنبال افزایش اعتماد عمومی هستیم .
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به القائات دشمن از وضعیت کشور در فضای مجازی آن را نوعی فریب رسانه ای برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی که برخی از کشورهای مدعی با چالش های متعددی روبرو هستند، همچنان شاهدیم که دشمن اقدام به وارونه جلوه دادن این حوادث است .
میرزایی با تاکید بر ضرورت تعیین متولی مشخص در حوزه سواحل دریا بر مسئول سازی و مطالبه گری از سازمان های مسئول از طریق رسانه ها تاکید کرد و با اشاره به حجم مسافرت ها به استان مازندران تا 2 برابر جمعیت ثابت آن در تعطیلات آخر هفته، اظهار داشت: برای مدیریت انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروزی طرح های ویژه نوروزی به اجرا در آمده است .
وی با اشاره تقویت محور های ورودی استان از نظر کمی و کیفی بیان داشت: بیش از 9 هزار نیرو در ایام تعطیلات نوروزی بکارگیری شده اند و در این ماموریت هم یگان ویژه و دریابانی استان نیز علیرغم وظیفه ذاتی خود در بخش های انتظامی بکارگیری خواهند شد تا شاهد سالی متفاوت تر از سال های گذشته در بحث ارتقاء امنیت اجتماعی استان باشیم .
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به موضوع عفاف و حجاب آن را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: با کمک رسانه ها، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهسازی می توان از وضعیت بروز بدحجابی ها در استان جلوگیری کرد و در این راستان پلیس هم به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد.
سردار میرزایی در خاتمه با اشاره به ممنوع بودن تردد خودرهای شخصی در سواحل برابر مصوبات استانی بر عزم قاطع پلیس در مقابله باسرقت، افراد مالخر و معتادان متجاهر نیز خبر داد و گفت: انتظار پلیس از مردم و مسافران نوروزی با توجه به همزمانی آن با ماه مبارک رمضان رعایت مسائل شرعی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است .
فرمانده انتظامی استان مازندران، مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و با اشاره به این که امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، اظهار داشت: مطمئنا مردم هم پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری خواهند کرد.
------------------------------------------
متولدین 1384 به خدمت سربازی فراخوانده شدند
سرهنگ محمد رضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبر داد: کلیه مشمولان متولد 1384 و قبل از آن برای اعزام به خدمت سربازی فراخوانده شدند .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رضا کریم پور درباره جزئیات این خبر، گفت: کليه مشمولان غايب و غير غايب متولد سال هاي 1355تا 1384 مي بايست مطابق قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومي،نسبت به تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام کنند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: مشمولاني که در مهلت تعيين شده وضعيت خدمتي خود را مشخص نکنند وارد غيبت شده و برابر ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي،با محروميت هاي اجتماعي از جمله عدم استخدام ، عدم امکان دريافت وام ،عدم دريافت مستمري از سازمان هاي دولتي ،عدم صدور پروانه کسب و .... مواجه خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه اظهار داشت: طبق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي ،برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد 90 روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح بيشتر از 3 ماه باشد تا 180روز اضافه خدمت منظور خواهد شد.
وی همچنین اذعان کرد: مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان بيش از يکسال باشد ،علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول فراري محسوب شده و به مراجعه صالح قضائي معرفي مي شوند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه اظهار داشت: مشمولان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان وظیفه عمومی به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني sarbazvazifeh@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
------------------------------------------
روحیه انقلابی کارکنان انتظامی مازندران ستودنی است
دکتر محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه قرارگاه نوروزی استان که با حضور فرمانده کل انتظامی کشور همراه بود، گفت: روحیه انقلابی کارکنان انتظامی استان ستودنی و شایسته تقدیر است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس دکتر "محمود حسینی پور" در جلسه قرارگاه نوروزی استان که با حضور فرمانده فراجا همراه بود با تبریک ایام شعبانیه و در پیش بودن سال نو، گفت: انتصاب سردار رادان به فرماندهی کل فراجا مایه نشاط، شور و شعف در کارکنان این سازمان شده که مایه خرسندی و مباهات است .
استاندار مازندران، تصریح کرد: از زمانی که بنده توفیق حضور در استان را داشته ام شاهد تلاش های شبانه روزی و روحیه انقلابی این عزیزان بوده ام که این موضوع در جای خود ستودنی است .
وی در ادامه با اشاره به نیروهای ارزشی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: ماموریتی های فرماندهی انتظامی استان و خدماتی که ارائه می دهند بسیار بیشتر از امکاناتی است که در اختیارشان قرار دارد .
استاندار مازندران با اشاره به حجم بالای تردد در استان و ثبت بیش از 20 میلیون مسافر شب اقامت و شناور در استان، اظهار داشت: با این حجم از تردد ها و حضور مسافران در استان، فرماندهی انتظامی استان مازندران همیشه آماده بوده است .
حسینی پور با اشاره به ترکیب جمعیتی ورودی به استان مازندران و توانمندی کارکنان انتظامی استان در پیشگیری و مقابله با جرایم، تصریح کرد: کارشناسان ماهری در حوزه فضای مجازی و مقابله با جرایم در انتظامی استان حضور دارند که انصافا نیروهای قدرتمندی هستند.
استاندار مازندران با اشاره به انتظارات مسئولان از انتظامی استان در زمان وقوع ترافیک، خاطر نشان کرد: حقیقتا مسئولان انتظامی استان در همه زمینه ها کمک کار استان بوده اند و این پاسخگویی شایسته قدردانی از این عزیزان است .
------------------------------------------
کشف 27 هزار نخ سیگار قاچاق در محمودآباد
سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف بیش از 27 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق در شهرستان محمودآباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "محمد محمد پور" در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور پیشگیری از ورود و عرضه انواع کالای قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمود آباد موفق به شناسایی یک قاچاقچی عرضه دخانیات قاچاق در آن شهرستان شدند .
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را دستگیر و در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط وی 27 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.
وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد از تحویل کاالای قاچاق کشف شده به سازمان مربوطه خبر داد و اظهار داشت:هرگونه قاچاق و احتکار کالا و سایر مایحتاج عمومی اخلال در نظام اقتصادی و سلامت جامعه به شمار می رود.
سرهنگ محمدپور با اشاره به این که خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، رشدتجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی خواهد شد، از شهروندان خواست: در صورت شناسایی محتکران و قاچاقچیان کالاها مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
آغاز به کار قرارگاه نوروزی ابوذر در مازندران/آماده باش کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با ایام تعطیلات
سرهنگ محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از آغاز به کار قرارگاه نوروزی ابوذر خبر داد و گفت: کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با ایام تعطیلات در راستای تأمین نظم و امنیت در حال آماده باش هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محسن جعفری" در تشریح این خبر گفت: قرارگاه ابوذر به منظور سازماندهی کارکنان پلیس پیشگیری با هدف تأمين نظم و امنيت، ايجاد فضاي امن و ارائه خدمات انتظامی به هم‌وطنان و جلب رضايت مردم و پيشگيري از وقوع جرایم تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه قرارگاه ابوذر دارای 6 کمیته تخصصی بوده، عنوان کرد: این قرارگاه در طول نوروز فعال است و نسبت به هدايت ستادي، دريافت و ارسال آمار و عملكرد و اقدامات به صورت دائم ، نظارت و بازرسی اقدام خواهد نمود.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از استقرار ایستگاه های ثابت و سیار پلیس در ایام نوروز خبر داد و گفت: 30 واحد ایستگاه پلیس به منظور تأمین نظم و امنیت در این ایام در نقاط مختلف استان مستقر خواهند شد.
وی اضافه کرد: روزانه 119 واحد گشت خودرویی و 44 گشت موتوری و همچنین بیش از 80 گشت پیاده در نقاط جرم خیز استان حضور خواهند داشت.
سرهنگ جعفری در پایان از آمادگی کامل پلیس پیشگیری برای خدمت رسانی به مردم خبر داد و از شهروندان خواست با رعایت توصیه های پلیس و قوانین و مقررات،امنیت را زینت بخش نوروز کنند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 23 فقره سرقت در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 23 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری 4 سارق مغازه در عباس آباد
سرهنگ مصطفی بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباداز دستگیری 4سارق حرفه ای مغازه با 5 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان عباس آباد، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی 4 سارق مغازه در این شهرستان شدند.
سرهنگ بابایی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، متهمان در یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده به 5فقره سرقت مغازه اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی عباس آباد از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این فراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ بابایی در خاتمه از برخورد قاطعانه پلیس با سارقان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار