رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه با حضور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور ، رئیس کمیته امداد مازندران ، دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) ساعت ۱۵ عصر روز چهارشنبه ۲۴ اسفند در محل شهدای گمنام شهرستان نکا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹ 16 March 2023

به  گزارش تابناک مازندران، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور عنوان کرد: استان مازندران در همه ی سرفصلهای خدمتی؛ مسکن، اشتغال، حوزه های فرهنگی، مذهبی و سایر خدمات حمایتی بویژه اشتغال جزو استان‌های برتر کشور است که این نتیجه ی زحمت و خدمت همکاران استانی و سخاوت خیرین استان و حمایت‌های علما و روحانیت و مسئولین استان است. 

رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری
رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری
رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری
رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری  

حسین خدرویسی گفت: ما اکنون در جشن عزت و افتخار خدمات کمیته امداد کل کشور هستیم و بر اساس آمار مستند و بروز، ۸۲ هزار سری جهیزیه در سراسر کشور و ۴۱۰ هزار قلم کالای داخلی و تولید کارخانجات ایران در سراسر کشور توزیع کردیم، چند میلیون بسته ی معیشتی توزیع شده است و ۱۰ هزار واحد مسکن به بهره برداری رسید.

وی با اعلام اینکه، استان مازندران در بخش اشتغال جزو استان‌های پیشرو و پیشتاز کشور است که امسال تا به امروز ۴۱۰ هزار شغل توسط کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شد، افزود: ماهیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط مستمری نقدی به حساب مددجویان در سراسر کشور واریز میکنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با بیان اینکه، ۱۲۰ خدمت در حوزه های مختلف در حال اجرا است که در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر تحت پوشش این خدمات هستند خاطرنشان کرد: حمایت‌های نظام، دولت و نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج در کنار کمیته امداد برای خدمت رسانی و همچنین مساعدت‌های خیرین با سخاوت در سراسر کشور بویژه خیرین استان مازندران وجود دارد که گره گشای مشکلات توده های مختلف مردم ما است.

خدرویسی خبر داد: در سطح کشور ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار ، بیش از ۵۰۰ هزار نفر یتیم ، بیش از ۵۰۰ هزار نفر خانواده محسنین، بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیمار صعب العلاج در سطح کشور تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد می باشند که به لطف خداوند و حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی تا حدودی مشکلات اساسی و عدیده این خانواده ها حل شده است.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه ضمن خوش آمدگویی به مهمانان کشوری و استانی و دیگر مسئولین و مهمانان و با تبریک به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته ی احسان و نیکوکاری، از همه ی مسئولینی که همکاری لازم را با کمیته امداد دارند تشکر کرد.

وی از حجت الاسلام محمدباقر و محمدصادق محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان نکا تشکر ویژه کرد و از دفتر آنها بعنوان «کمیته امدادِ دوم» یاد کرد و تاکید کرد: ما باید برای صحبت با مردم و گوش دادن به درد و دلهای آنان وقت بگذاریم زیرا گوش دادن به مشکلات مردم، قلبهایشان را تسکین میدهد.

رئیس کمیته امداد استان مازندران عنوان کرد: در بحث لوازم خانگی، سهم مازندران ۱۸۰۰ دستگاه بود اما به لطف مرتضی بختیاری ریاست کمیته امداد کشور، امروز ۹۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی توزیع شد.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: مازندران در «قرض ماندگار»، ۲سال پشت سر هم رتبه ی اول را در کشور کسب نمود که نشان از سخاوتمندی مردم استان مازندران و باعث افتخار و سربلندی ما است.

وی با بیان اینکه، در چند روز اخیر در مازندران، ۱۰۰۰ واحد مسکن را تحویل خانواده های تحت پوشش دادیم اعلام کرد: ۱۶۰۰ نفر دیگر را جهت ساخت مسکن شناسایی کردیم که پروانه ی ساختمان آنها در دست اقدام است و تا پایان سال ۱۴۰۲ ساختمان را به آنان تحویل خواهیم داد.

رئیس کمیته امداد استان مازندران گفت: در همین ایام، ۴۱۰ سری جهیزیه به دختران و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به هر یک از دامادها، هدیه ازدواج دادیم که مبلغ پنج قلم کالای جهیزیه، حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان است.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه، «جهاد تبیین» یعنی «چهره به چهره صحبت کردن» و «خدمات این انقلاب را به مردم گفتن» تا مردم توجیه شوند، اعلام کرد: اخیرا تلویزیون اینترنتی مدد را افتتاح کردیم که خدمات امداد در آپارات بصورت ۲۴ ساعته پخش خواهد شد.

وی خبر داد: ۲۵۰۰ سبد غذایی در این ایام توزیع خواهد شد و چون رویکرد کمیته امداد توانمندسازی است، ۱۶۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم، و از ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ۱۵ هزار دانش آموز، ۱۷۰۰ نفر دانشجو، ۲۷۰۰ نفر یتیم، ۱۰۳۰۰ نفر خانواده طرح محسنین، ۳۷۰۰ نفر بیماران لاعلاج که ۱۸۰۰ نفر از آنها ایزیلایفی هستند و هزینه ی ایزی لایف همه ی آنان در طول یک سال ۲۰ میلیارد تومان میشود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا نیز ضمن خوش آمدگویی به همه مهمانان، از حمایت‌های همه ی مسئولین با کمیته امداد امام(ره) تشکر کرد و از آنان خواست تا این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

محمدصادق محمدی لائینی مردم ایران بویژه مردم مازندران دارای خصلت‌های بسیار خوبی همچون همچون «عاشق اهل بیت»، «مهمان نواز» و «خدمتگزار» دانست و گفت: این مردم از جان و مالشان فداکاری میکنند بطوریکه دستهای آنان را قطع میکردند تا به زیارت امام حسین(ع) نروند، اما آنان با دستهای قطع شده به زیارت امام حسین(ع) میرفتند.

وی افزود: همین مردم برای عتبات عالیات کمکهای فراوانی میکنند. عشق به اهل بیت سفارش پیامبر(ص) است که اهل بیت مرا دوست بدارید، مردم ما در طول این دوسال کرونایی سبد کالاهای زیادی را به نیازمندان دادند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نکا ابراز کرد: مهمان نوازی هم سفارش پیغمبر(ص) است و رسم خدمتگزاری نیز امداد و کمک به یکدیگر است که امروز مردم ما به طبقه ی ضعیف و نیازمند جامعه کمک کردند و هدیه دادند.

حجت الاسلام محمدی لائینی خدمت به نیازمندان را خدمت به امام زمان(عج) دانست که باید از حضرت ابوالفضل(ع) در خدمت به برادرش در صحرای کربلا یاد بگیریم.

گفتنیست در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از دو تن از خیرین تجلیل شد.

خبر: الهام زارعی 

 

 

رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری
رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری  
رزمایش استانی توزیع سبد کالا و جهیزیه کمیته امداد در نکا+گزارش تصویری  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار