کد خبر: ۱۰۹۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۰ 15 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/12/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
محدودیت تردد های نوروزی در محورهای مواصلاتی مازندران
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت تردد های نورورزی در محورهای مواصلاتی استان از روز سه شنبه 23 اسفند 1401 تا پایان روز سه شنبه 15 فروردین 1402 به خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی استان از روز سه شنبه 23 اسفند 1401 تا پایان روز سه شنبه 15 فروردین 1402 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی بزرگ راه ها و محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به این که در تمامی محورهای برون شهری در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، تصریح کرد: عبور و مرور انواع تریلر ،کامیون ناوگان ترانزیتی تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی ، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی شامل گندم ،جو ،برنج سویا ، دانه های روغنی و همچنین کالاهای دارای مجوز از پلیس راه و راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
وی اظهار داشت: تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در روز 13 فروردین 1402 در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع می باشد.
جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن ترده انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس ، خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه 23، 24، 25، 26، 27 و 28 اسفندماه تا ساعت ۲۴۰۰ همان روز ها از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر روزهای ذکر شده تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
رئیس پلیس راه مازندران، ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای چهارشنبه پنج شنبه، جمعه ، شنبه، یکشنبه و دوشنبه 2، 3، 4، 11، 12، 13 و 14 فرئردین ماه 1402 تا ساعت 2 بامداد روز بعد، از کرج میدان امیر کبیر و ابتدای آزادراه تهران - شمال (انتهای بزرگراه آزادگان) به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت4 بعد از ظهر تاریخ های مذکور تا ساعت 2 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی یاد آور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزادراه تهران شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها با اعلام ماموران مستقر در محل، مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی از ابتدای آزادراه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های تردد در محور هراز، با بیان این که تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع می باشد، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از 6 صبح روز سه شنبه 23 اسفندماه 1401 تا ساعت 2 بامداد روز شنبه 5 فروردین 1402 و از ۶۰۰ روز پنج شنبه 10 فروردین 1402 تا ساعت ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 15 فروردین 1402 از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می باشد.
وی با اعلام این که تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 29 اسفندماه تا ساعت 24 همان روز، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک بصورت یکطرفه خواهد بود، افزود: همچنین در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای چهارشنبه ،پنجشنبه جمعه ،جمعه،شنبه، یکشنبه،دوشنبه و سه شنبه 2،3، 4، 11،12 13 و 14 فروردین ماه تا ساعت 24 همان روز از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تاریخ های مذکور تا ساعت 24 از آب اسک به رودهن بصورت یکطرفه خواهد بود.
جهان تاب با اشاره به محدودیت های تردد در محور تهران، فیروزکوه و قائم شهر، گفت: تردد انواع تریلرها از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 24 اسفندماه 1401 از مسیر تهران – فیروزکوه

، قائم شهر و بالعکس و همچنین از 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنجشنبه، جمعه شنبه، یکشنبه، و دوشنبه 25، 26، 27، 28، و 29 اسفندماه مسیر جنوب به شمال محور تهران - فیروزکوه - قائم شهر و بالعکس ممنوع می باشد.
وی همچنین با اشاره به ممنوع بودن ترده انواع تریلرها از 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنجشنبه و جمعه 3 و 4 فروردین ماه ۴ از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر، فیروزکوه، تهران و بالعکس، خاطرشنان کرد: تردد انواع تریلرها از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای ،جمعه ،شنبه یکشنبه دوشنبه و سه شنبه 11، 12، 13 و 14 فرئردین ماه 1401 از مسیر شمال به جنوب و بالعکس در این محور ممنوع است.
وی همچنین یادآور شد: حمل و نقل محولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از 7 صبح روز چهارشنبه 24 اسفندماه تا ساعت 7 صبح روز شنبه 5 فروردین ماه و از ساعت 7 صبح روز یک شنبه 6 فروردین ماه تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 9 فروردین ماه و همچنین از ساعت 7 صبح روز جمعه 11 فرئردین تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه 13 فروردین ماه ممنوع می باشد.
سرهنگ جهان تاب، اضافه کرد: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت 7 صبح روز سه شنبه 23 اسفندماه تا ساعت 7 صبح روز شنبه 5 فروردین ماه، از ساعت 7 صبح روز یک شنبه 6 فروردین ماه تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 9 فروردین ماه و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ صبح روز جمعه 11 فروردین تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه 14 فروردین ممنوع بوده ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۲صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، ضمن مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
* اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی پلیس راه کشور، اجرای این محدودیت های کان لم یکن تلقی خواهد شد.
------------------------------------------
رزمایش آغاز طرح های نوروزی در مازندران// آماده باش کامل یگان های انتظامی،امدادی، راهداری و خدماتی برای خدمت به مردم در ایام نوروز
سرهنگ سید موسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در رزمایش آغاز طرح ترافیکی نوروزی در استان از آماده باش کامل یگان های انتظامی،امدادی،راهداری و خدماتی برای تسهیل در نظم و عبور و مرور ترافیکی در ایام نوروز خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رزمایش آغاز طرح های ترافیکی، خدماتی و امدادی برای تسهیل سفر های نوروزی و ارائه خدمت به مردم با حضور سازمان های امدادی، انتظامی و خدمات رسان در ستاد انتظامی استان برگزار شد .
سرهنگ سید موسی حسینی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و عرض خیر مقدم با حاضران در این رزمایش، گفت: با هم پوشانی همه نهادها و دستگاه های اجرایی در سال گذشته شاهد تحولات بسیار خوبی برای برقراری امنیت و آرامش مردم در این استان بوده ایم .
وی با بیان این که نتیجه این همدلی ها با محوریت استانداری موجب شد تا تحولات چشمگیری را در همه بخش های استان شاهد باشیم، اظهار داشت: راه اندازی امداد و نجات و خدمات هوایی که شاهد خدمات ارزنده آن در طول سال بوده ایم یکی از مهمترین این دستاوردها بوده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با قدردانی از همت و همکاری همه سازمان ها و نهادها با پلیس در اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی در طول سال، از آماده باش کامل انتظامی استان برای برقراری امنیت مردم و مسافران نوروزی استان خبر داد و  بیان داشت: تلاش همه ما بر این است که امنیت و آرامشی در خور شان و منزلت مردم عزیزمان در سطح استان برقرار شود .
حسینی با تاکید بر تسهیل در شد آمدی مردم با اجرای طرح های ترافیکی و انتظامی و همچنین اصلاح زیر ساخت های جاده ای، ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح های نوروزی و همچنین همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی شاهد سالی متفاوت و بدون حادثه در استان باشیم .
------------------------------------------
کشف خودروی سرقتی کمتر از 3 ساعت در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگیری سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی در عملیات ضربتی پلیس آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر بیان داشت:در پی خبر ی مبنی بر سرقت یک خودروی مزدای دوکابین نقره ای درشهرستان همجوار وحرکت به سمت این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: تیم گشت عملیاتی پاسگاه چلاو بلافاصله با تقویت گشت های کنترلی خودروی مورد نظر را حین خارج شد

ن از جاده هراز به سمت تهران در اقدامی ضربتی خودروی موصوف را متوقف که در بازدید ازآن لوازم سرقتی زیادی اعم از:لاستیک ، باتری ،ظبط پخش و....که قبلاً سرقت نموده بود در خودروی وی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان این که، این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد با تاکید بر رعایت هشدار های انتظامی از سوی شهروندان از آنان خواست: ضمن رعایت نکات ایمنی در نگهداری از خودرو، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 24 هزار و 430 عدد مواد محترقه در" محمودآباد "
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان "محمودآباد" از کشف 24430 عدد موادمحترقه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده"، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر عرضه موادمحترقه در تعدادی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار مأموران شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران پس از شناسایی محل های نگهداری کالا در این واحدهای صنفی، در بازرسی از واحدهای مذکور 24430 عدد انواع موادمحترقه کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به این که پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند از شهروندان خواست: برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کلاهبرداري از افراد مسن و بي سواد/دستگیری زن و مرد کلاهبردار در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري زن و مردی که به بهانه تهیه وام با سودکم و اهدا بسته معیشتی از افراد مسن و بي سواد کلاهبرداري مي کردند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتي و تحقيقات تخصصی یک زن و مرد متهم را شناسايي و با هماهنگی قضائی طی عملياتی غافلگيرانه در مخفیگاهش دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به10 فقره كلاهبرداري در شهرستان به مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال اعتراف کردند.
وی در خصوص شگرد کلاهبرداری بيان داشت: متهمان پس از شناسایی افراد مسن به درب منزل آنها مراجعه و با مطرح کردن دریافت وام با سود کم و دادن بسته معیشتی به آنان و پس ازجلب اعتماد مبلغی را از حساب آنان دریافت می کردند.
سرهنگ عنایتی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راوانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکرده و کارت و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
------------------------------------------
کشف 27 هزار عدد انواع مواد محترقه در بابلسر
سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از کشف 27 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از چند واحد صنفی متخلف در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سید جعفر افضلی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه موادمحترقه توسط تعدادی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: با هماهنگی قضائی ماموران اطلاعات و پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی محل نگهداری موادمحترقه در واحدهای صنفی در بازرسی از آن واحد های تقریبا 27 هزار عدد موادمحترقه کشف کردند.
سرهنگ افضلی با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخرسال، نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در "عباس آباد"
سرهنگ مصطفی بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف یک خودروی نیسان و کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مصطفی بابایی" در تشریح اين خبر، اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی وانت نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در ا

ین عملیات،خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر 3 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ بابایی، ارزش چوب های مکشوفه را براساس نظر کارشناسان 150 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار