فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از دستگیری 9 حفار غیرمجاز در شهرستان چالوس خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 13 March 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، محمدرضا کردان ضمن بیان خبر فوق، تشریح کرد: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان چالوس، در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر اقدام به حفاری افرادی با هویت معلوم در منزل شخصی خود، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل مورد نظر، در یک عملیات ضربتی توانستند یک دستگاه فلزیاب و اشیای تاریخی، به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در این رابطه 9 نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح قضایی ارسال شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار