کد خبر: ۱۰۹۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 12 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/12/1401 تقدیم حضور می گردد.


------------------------------------------


تاکید پلیس بر حضور خانواده در کنار فرزندران در چهارشنبه آخر سال 

سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران بر حضور خانواده ها در کنار فرزندان برای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " سیدجعفر ساداتی" در برنامه صبحگاهی سیمای مرکز مازندران با اشاره به افزایش 100 درصدی کشفیات مواد محترقه خطرناک نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: در این ارتباط هم تاکنون 13 نفر که در امر تهیه وتوزیع این مواد فعالیت داشته اند شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

وی افزود: طرح ویژه نظارت بر صنوف و واحدهای صنفی برای مقابله با تهیه وتوزیع غیرمجاز موادمحترقه از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی از ماه قبل آغاز شده و کماکان ادامه دارد و تاکنون هم در سطح استان تعدادی از این واحدهای متخلف شناسایی و پلمب شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی با هماهنگی مراجع قضائی در ایام پیش رو در دستور کار قرار دارد و پلیس با تمام توان و امکانات برای برقراری نظم و امنیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برابر قانون رفتار خواهد کرد .

سرهنگ ساداتی تاکید کرد: مرکز فوریت های پلیسی 110 به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات پیرامون فعالیت غیرقانونی تهیه وتوزیع کنندگان مواد محترقه و هرگونه حوادث احتمالی است .

وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله اورژانس 115 ، آتش نشانی و شهرداری ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته و توصیه پلیس به شهروندان رعایت نکات ایمنی در این ایام است .

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران اظهار کرد: تجربه‌ي تلخ حوادث سال‌هاي گذشته در مراسم چهارشنبه‌ آخرسال، همواره از دغدغه ها و نگراني خانواده‌ها در آستانه‌ي ايام نوروز است.

سرهنگ ساداتی، افزود: ما نمي‌توانيم و هيچ كس ديگري هم نمي‌تواند پيشينه‌ي تاريخي مراسم چهارشنبه‌سوري را در ايران را انكار كند. اما اين را به جرأت مي‌توان گفت كه ميان آن‌چه در گذشته اتفاق مي‌افتاد و آن چه امروزه رخ مي‌دهد، هيچ‌گونه سنخيتي وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران اظهار داشت: تاکید پلیس بر حضور خانواده ها در کنار فرزندان در همان کوچه و محله خودشان است تا خدای ناکرده آسیبی به فرزندان دلبندشان نرسد .

وی اظهار کرد: پليس از شادي و جشن‌هاي سالم با رعايت حقوق شهروندي، حمايت می کند ولي برخورد و مقابله جدي با توزيع‌کنندگان، فروشندگان مواد محترقه غيرمجاز، هنجارشکنان و نقض‌کنندگان امنيت اجتماعي برابر قانون را در دستور کار دارد .

سرهنگ ساداتی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه با افراد معدودي كه با رفتارهاي غيرقانوني، ناهنجار و پرخطر، ايجاد راهبندان، سد معبر، ايجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنيت عمومي شهرها را مختل مي‌كنند، مطالبه‌ي به حق آحاد مردم از متوليان اصلي برقراري نظم و امنيت یعنی پلیس است.


دستگیری سارق خانه باغ ها در ساری 

سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای خانه باغ با 30 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد . 

سرهنگ "سیدموسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خانه باغ در حاشیه شهرستان ساری، تیمی از ماموران کلانتری 11 آن فرماندهی پی گیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت ها و با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات به عمل آمده یک سارق سابقه دار را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی ، متهم را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران اظهار داشت: متهم دارای 30 فقره سوابق متعدد کیفری است در بازجویی های علمی پلیس به سرقت شبانه از باغ ویلاهاي فاقد نگهبان و دوربین اعتراف کرد.

سرهنگ حسینی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به منظور سیر مراحل قانونی، خاطرنشان کرد: باغ ویلاهایی که خارج از بافت مسکونی شهری و روستایی ساخته شده اند با توجه به قرار گرفتن در نقاط حاشیه ای و کم تردد و همچنین خالی از سکنه بودن، متاسفانه مورد طمع سارقان قرار می گیرد، شایسته است شهروندان نسبت به استخدام نگهبان محله و نصب دوربین در مبادی ورودی و خروجی و نقاط مواصلاتی محله اقدام کنند.


سارق منزل با 8 فقره سرقت در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای منزل و اماکن خصوصی با

8 فقره سرقت در شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح اين خبر بيان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در سطح حوزه، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی ، 2سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف و اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ کلوانی ضمن دستگیری سارقان که پس از تشکیل پرونده تحویل به مرجع قضایی از شهروندان خواست: هنگامي که به مسافرت مي رويد، بستگان و همسايگان مورد اطمينان را در جريان قرا ر دهيد تا مراقب منزلتان باشند و به طور مرتب به آن سرکشي کنندو در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.


کشف مواد محترقه در "ساری" 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف تقریبی 29 هزار عدد مواد محترقه غيرمجاز در آن شهرستان خبرداد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده"در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان ساری با اشراف اطلاعاتی و اقدامات تخصصی از مواد محترقه از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران محل تردد قاچاقچیان را شناسایی و در عملیات ضربتی خودروی آنها را متوقف کردند و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از آن 29 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ حسن زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا 5 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.


كشف4 تن چوب جنگلی قاچاق در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 6 خودرو سواری و یک نیسان حامل4 تن چوب جنگلي قاچاق جنگلی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر،گفت: ماموران پاسگاه های انتظامی "پی رجه، استخر پشت و زارم رود" در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين گشت زنی شبانه تلفیقی با ماموران منابع طبیعی نکا در محور کوهستانی هزارجریب به خودرو های حامل چوب مظنون شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری یگان حفاظت جنگل منابع طبیعی این شهرستان خودروی های متخلف را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت و در حال قاچاق بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا  تصریح کرد: در این راستا خودرو های حامل چوب قاچاق توقیف، 7 نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ عزیزی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده شوم قاچاق چوب خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق وقطع درخت ،مراتب را سريعاً به پليس 110 ویا نزدیکترین پاسگاه انتظامی، اطلاع دهند.


آزادسازی 2 هزار متر از اراضی کشاورزی در نور 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان نور از تخریب دیوارکشی در اراضی کشاورزی و آزادسازی 2 هزار متر از آن زمین ها در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي سو استفاده برخي از افراد جهت ساخت ساز غيرمجاز در شهرستان نور، ماموران انتظامي با هماهنگی قضائي و با حضور مسئولان اداره جهاد کشاورزي اقدام به تخريب دیوارکشی و ساخت و ساز غیر مجاز، به مساحت تقریبی 2 هزار متر کردند.

وی ادامه داد: این ساخت و سازها شامل دیوارکشی غیر مجاز و قطعه بندی اراضی کشاورزی بود.

فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح كرد: پس از چندین مرحله اخطار توسط اداره جهاد کشاورزي به مالكان زمین های کشاورزی و كساني كه اقدام به ديواركشي در اراضي کشاورزی كرده بودند، آنان هيچ گونه اقدامي در خصوص توقف يا تخريب ملك خود نكرده و سرانجام با حضور گسترده و مقتدرانه پليس، قلع و قمع شد.

سرهنگ قلی پور در خاتمه از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.


چهارشنبه آخر سال، نوجوانان چرا؟ 

نوجوانان به دلیل قرار داشتن در حساس ترین مرحله رشد و در پی اثبات خود به عنوان یک فرد بزرگ سال، معمولاً از قدرت خطرپذیری و میل به جلب توجه بالایی برخوردار است ..... 

شاید برای همه ما جای سوال باشد که چرا نوجوانان بیشتر از هر گروه سنی دیگری حتی افرادی که سال های نخست جوانی خود را سپری می کنند به سوی رفتارهای پرخطر و نمایشی گرایش دارند، نمونه بارز اینگونه میل به جلب توجه را در رفتار

نوجوانان در مراسم چهارشنبه آخر سال به وضوح می توان شاهد بود.

اریکسون روانشناس معروف سوییسی مرحله نوجوانی را به عنوان مرحله "شکل گیری هویت در برابر سردرگمی " نام گذاری کرده است.

وی معتقد بود که در مرحله نوجوانی فرد سعی می کند اهداف و برنامه های خود در خصوص زندگی آینده اش پیدا کند، اگر فرد احساس کند که در زندگی هدف و برنامه ای را پیدا کرده است و فهمید که خود در چه مرحله ای از زندگی و رشد فکری بوده و خواسته اش از دنیا چیست، هویتش شکل گرفته و احساس آرامش نصیبش شده و دارای زندگی ای هدفمند خواهد بود.

از نظر اریکسون چنین افرادی هویت خود را پیدا کرده و از نظر سلامت روان مشکلی نداشته و با محیط و اطرافیان خود از سازگاری بالایی برخوردار خواهند بود، اما در صورتی که فرد هویت خود را پیدا نکرده و یا دارای هویتی منسجم و یکپارچه نشده باشد، دچار سردرگمی و استراس خواهد شد، چنین فردی نسبت به دیگران پرخاش گرفته و دچار درگیری های درونی می شود.

به همین دلیل بسیاری در مرحله نوجوانی در پی اثبات خود به اطرافیانشان می باشند،دوست دارند خود را به عنوان فردی بزرگسال و تاثیرگذار به دیگران معرفی کنند،آنها تحت تاثیر پیشینه زندگی شخصی خود، بویژه سال های نخستین زندگی و تعامل با والدین شخصیتشان شکل گرفته و از بزرگسالان بویژه والدین الگو برداری می کنند.

اگر دارای الگو و پیشینه زندگی ایده آلی باشند یقیناً در انتخاب سبک زندگی موفق عمل کرده، هویت منسجم خود را بزودی پیدا کرده و به آرامش می رسند. اما اگر از پیشینه زندگی شخصی بد و خطرناک و همچنین الگوی نامناسبی برخوردار باشند درپیدا کردن هویت خود دچار مشکل می شوند.

گروه دوم معمولا افرادی هستند که در سازگاری با محیط خود دچار مشکل شده و از برخی از اختلالات روانی بویژه افسردگی عمده رنج می برند، پرخاشگری و درگیری، رفتارهای نمایشی، توهم و خیال پردازی و ناسازگاری با اطرافیان و احساس نیاز شدید به تایید از سوی دیگران و میل به بیان جملات ویژه انجام رفتارهای متحیر کننده از ویژگی های بارز اینگونه نوجوانان می باشد. شخصیت های ضد اجتماع و مرزی معمولا از این گروه می باشند.

فرزندان خانواده های ناسازگار و پرتنش، طلاق، اعتیاد، محروم از والدین(یک یا هردو) و معمولا فقیر در گروه دوم قرار دارند.

از طرفی دیگر روان‌شناسان معتقدند كه در دوره نوجواني حيات عاطفي واحساسي ميدان وسيع‌تري براي عمل یافته و نوجوان از اين حيث آمادة بروز عكس‌العمل‌هاي هيجاني و عاطفي شديدی می شود.

همچنین نوجوانان براي كسب تأييد افراد همسن و سال خود، يعني دوستانشان و روبرو نشدن با طرد از جانب آنان، مي‌كوشند تا رفتار خود را با رفتار آنان همسو كنند.حتي نوع پوشش و آرايش آنان مطابق جمع دوستان است.به همین دلیل سعی می کنند به اتفاق دوستان خود گروههای کوچکی را تشکیل داده که معمولاً رفتار و اهداف مشترکی را دنبال می کنند.

در کنار همه این اتفاقات بیزاری و یا میل به رهایی از دوران کودکی و اثبات خود به عنوان یک بزرگسال نیز می تواند دلیل محکمی به بروز رفتارهای نمایشی و جلب توجه از سوی نوجوان که به تازگی از مرحله کودکی فرار کرده و خود را در مرز بزرگسالی می بیند، باشد.

به همه دلایل گفته شده در این متن باید برای روز چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان نوجوان مان باشیم، والدین باید ارتباط عاطفی محکم و مناسبی با نوجوان خود برقرار نموده و از رد علایق و عواطف آنان جدا خودداری کرده و در صورت تمایل با درک متقابل و حفظ رابطه والد فرزندی با ارائه دلایل و راههای منطقی و مناسب با گفتگوهای مدام بدون هرگونه محکوم کردنی نسبت به روشن گری ذهنی فرزندان خود بپردازند.

در این اقدام باید مراقب بود تا نوجوان از والدین نرنجیده و یا دوری نکنند، که این اقدام می تواند تبعات و هزینه های عاطفی و گاهی حتی خسارات جبران ناپذیری را برای دو طرف به همراه داشته باشد.

تهیه و تنظیم: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 

 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار