کد خبر: ۱۰۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 12 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان: آیین اختتامیه چهارمین رویداد استارت آپی کوک در دانشگاه مازندران برگزار شد

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین اختتامیه چهارمین رویداد استارت‌آپ ملی کوک در حوزه صنعت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی با حضور علی زند وکیلی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، برخی مدیران شرکت‌های صنعتی و دستگاه‌های اجرایی و تیم‌های شرکت‌کننده در دانشگاه مازندران برگزارشد. 

برگزاری آیین اختتامیه چهارمین رویداد استارت آپی کوک در دانشگاه مازندران  

بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی در ابتدای این مراسم با اشاره به این‌که برگزاری رویدادهای استارت آپی، از گام‌های نخستین در اکوسیستم فناوری و نوآوری است، اظهار داشت: امیدواریم با مهارت‌هایی که شرکت‌کنندگان در این رویداد استارت‌آپی کسب کردند و با حمایت‌هایی که دانشگاه، شرکت‌های صنعتی و مراکز دیگر از طرح‌ها انجام خواهند داد، شاهد رشد و توسعه کسب‌وکارهای دانش بنیان در جامعه باشیم.

در ادامه این مراسم، زند وکیلی برگزاری رویدادهای استارت‌آپی را یکی از اقدامات شایسته در حوزه کارآفرینی دانست و ضمن تقدیر از دانشگاه مازندران و شرکت شهرک‌های صنعتی بابت برگزاری رویداد کوک، به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه احتماعی در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و بیان داشت: وزارت کار در حوزه صدور مجوز جهت تاسیس مرکز مشاوره کارآفرینی فعال است که وظیفه آن مشاوره به صاحبان ایده، صاحبان سرمایه و مدیران بنگاه‌های اقتصادی است و مراکز خوبی نیز در استان مازندران تاسیس گردید.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌چنین به اعطای مجوز جهت تاسیس باشگاه کارآفرینان نوجوان وزارت کار اشاره کرد و افزود: هدف این کار، آموزش مهارت‌های نرم با رویکرد کسب و کار برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم می‌باشد.

دکتر حجت غنودی مدیر فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه مازندران و دبیر برگزاری این رویداد نیز در سخنانی، هدف از برگزاری رویداد را ترویج فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نشاط و پویایی بین جوانان، فراگیری مهارت‌های لازم در حوزه کسب‌وکار، خلق ایده‌های نوآورانه و حمایت از ایده‌ها تا رسیدن به محصولی فناورانه و دانش‌بنیان برشمرد و با اشاره به برگزاری موفق چهارمین دوره این رویداد، اظهار امیدواری کرد با برگزاری این رویداد، قدم‌های موثری در بسترسازی زیست بوم فناوری و ایجاد کسب‌وکارهای دانش بنیان برداشته شود.

دبیر برگزاری رویداد کوک با اشاره به کیفیت برگزاری رویداد، اظهار داشت: این دوره با 120 شرکت‌کننده از نقاط مختلف کشور آغاز گردید که در روز افتتاحیه، صاحبان ایده به طرح ایده‌های خود پرداختند که از بین 62 ایده مطرح‌شده در مرحله نخست، تعداد 11 ایده برتر انتخاب و در قالب 11 تیم وارد مرحله تیم‌سازی شدند. در این مرحله تیم‌ها با شرکت در کارگاه‌های متنوع در حوزه کسب و کار مانند ایده‌پردازی، ارایه آسانسوری، بوم ناب، ارایه به سرمایه‌گذار و استراتژی ورود به بازار و با راهنمایی مربیان، تا تکمیل طرح قابل ارایه به سرمایه‌گذار در مدت ۳ روز به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری رویداد، شاهد حضور گسترده صنایع و واحدهای تولیدی در این رویداد بودیم که ضمن انتقال تجربه به شرکت‌کنندگان، به بررسی طرح‌ها جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری پرداختند.

در پایان این مراسم از حامیان، داوران و تیم اجرایی تجلیل شد. هم‌چنین از سه تیم منتخب کمیته داوران که حایز رتبه برتر شدند تقدیر گردید که علاوه بر حمایت دانشگاه مازندران و شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، به تیم اول 10 میلیون تومان، به تیم دوم 7 میلیون تومان و به تیم سوم 4 میلیون تومان به عنوان جایزه اهدا گردید.

یادآور می‌شود: تیم‌های آرکا(پلتفرم آموزش مهارت‌های نرم با بازی‌سازی)، پلاسی(بانداژ پلاسما برای ترمیم سریع زخم) و گرین مجیک(استفاده از جلبک برای تصفیه هوای محیط) به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم این رویداد دست یافتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار