کد خبر: ۱۰۹۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 08 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در استان، گفت:

از روز پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه شاهد بارش باران و برف، مه‌آلود وزش باد گاهی نسبتا شدید در ارتفاعات غربی و مرکزی استان هستیم.

هشدار نسبت به جاری سیلاب در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: این بارش‌ها ارتفاعات نیمه غربی استان را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: از روز پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه شاهد بارش باران و برف، مه‌آلود وزش باد گاهی نسبتا شدید در ارتفاعات غربی و مرکزی استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، اضافه کرد: پرآب شدن رودخانه‌ها، مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به‌ویژه در محورهای کندوان و هراز از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی بیان کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه باید در تردد جاده‌ای احتیاط شود و از صعود کوهنوردان به ارتفاعات پرهیز شود.

وی یادآور شد: امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی هستیم که از اواخر وقت ابری در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از روز شنبه شاهد کاهش ابرناکی آسمان استان هستیم،گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی، روز یک‌شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهیم بود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار