کد خبر: ۱۰۹۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 04 March 2023

به  گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کمترین غفلت و دست کم گرفتن در حوزه تعلیم و تربیت بسیار مسئولیت آخرتی، اخلاقی، دنیایی و وجدانی بالایی دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در دیدار با مدیرکل معاونین و کارکنان آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک هفته تربیت و نیمه شعبان سالروز خجسته میلاد امام عصر (عج)، اظهار کرد: فلسفه ظهور امام مهدی (عج) چیزی جز تربیت انسان نیست.

وی با اشاره به فرموده امام راحل، افزود: اساس خلقت بر تربیت انسان است، جهان برای انسان آفریده شده و انسان آفریده شده تا تربیت شود و میوه گوارایی برای خود و دیگران باشد، سعادت و خوشبختی واقعی را درک کند و بدان برسد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه تعلیم ارائه طریق می‌کند اما تربیت انسان را به نقطه مطلوب می‌رساند، تصریح کرد: در تربیت سه وضعیت شامل؛ تربیت درست، رهاشدگی بدون اهمیت دادن به تربیت و تربیت بد را ممکن است در جامعه شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین خاطر نشان کرد: گاهی در شناخت مصداق تربیت درست اشتباه می‌کنیم، اما رهاشدگی هم گاه در جامعه و برخی از فضاهای آموزشی مشاهده می‌شود، از این وضعیت عوامل دشمن و کسانی که می‌خواهند وضعیت تربیت غلط را رواج دهند سواستفاده می‌کنند‌.

امام جمعه ساری گفت: اینکه دشمن هجمه‌های سنگین خود را متوجه آموزش و پرورش کرده نشان دهنده این است که ما در اینجا قوت داریم و در جامعه فرهیخته فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای انقلاب اسلامی ایجاد شده و عمدتا همراه با موازین و ارزش‌های نظام هستند و آن تعداد معدودی که با اغتشاشات همراه بودند در فضای مجازی و به‌واسطه همراهی با رفقای ناباب رقم خورد، البته اگر در همین بخش اقلیت غفلت کنیم گویی از اکثریت غافل شدیم، امام راحل یک نفر بود چنان طوفان باعظمتی را به‌وجود آورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه شما باید واقعا مسئله تربیت را جدی بگیرید، عنوان کرد: تربیت پیش از تعلیم است و از آن جدا نیست، تربیت مقدم بر آموزش و همراه آن است، تمام آنانی که عمدا فضای تربیت را رها کردند پیش خداوند مسئول هستند، کسانی که بدتر از این اهداف دشمن را در مسائل تربیتی پیاده می‌کنند آنها در تمام گناه‌ها و انحرافات جامعه یا دانش آموزان سهیم و شریک هستند.

وی با بیان اینکه کمترین غفلت و دست کم گرفتن در حوزه تعلیم و تربیت بسیار مسئولیت آخرتی، اخلاقی، دنیایی و وجدانی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: اصل کارمان گفتمان با دانش آموزان و اولیای آنها و این بهترین راهکار است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برگزاری جلسات تبیین برای خانواده‌هایی که فرزندانشان در جریان اغتشاشات دستگیر شدند، اظهار کرد: به اظهار آنان گویی در حصار غفلت به‌سر می‌بردند و بیدار شدند، ما زندان نداریم، زندان ما هم باید پرورشگاه باشد، مدرسه هم همینطور، به فرموده سردار سلامی ما روزی با همین اغتشاشگران به جنگ دشمنان خواهیم رفت و شهدای آینده از همین عوامل اغتشاشگر امروز هستند، اینها فرصت و مجاهدون آینده خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: گفتمانی دیدن و عمل کردن به معنای این نیست که سیر قانونی و رفتارهای قانونی خدمات را فراموش کنیم، در مقابل معلمی که سرکلاس سم پاشی می‌کند باید ایستاد البته اگر با گفتمان حل شود خوب است؛ مدیر مسئول پرورش و آموزش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در مدرسه معلم رفتارهای نادرستی داشته باشد باید یقه مدیر را چسبید، کشف حجاب برخلاف قانون و جرم است و باید برخوردهای قانونی در کنار هدایتگری، جهاد تبیین، گفتمان و غیره انجام شود.

وی یادآور شد: ما همه مسلمان هستیم، خداوند دو جور مدیریت معرفی کرده است، اولا مدیریت‌های غلط یا همان تربیت‌های سو و غیره و دوم مدیریت صحیح، متاسفانه غفلت‌ها یا تربیت‌های نادرستی صورت گرفته که باید حواستان جمع باشد و اصلاح کنید نه اینکه ادامه بدهید.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: مردم ما بسیار مردم خوبی هستند، شبکه‌های رسانه ای داخلی ما کیفیت برنامه‌ها را که تغییر دادند مورد توجه قرار گرفتند، پس چنانچه برای مردم کار کنید و شبکه‌های ملی و پیام‌رسان مردم از آنها استفاده می‌کنند، در حوزه آموزش و پرورش نیز توجه به نظام مسائل مدرسه و حرکت در این راستا مهم است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار