کد خبر: ۱۰۹۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 04 March 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 13/12/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
کشف 190کیلو تریاک در استان مازندران/ دستگیری 11قاچاقچی و توقیف 2 خودرو
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 190کیلوگرم مواد مخدر در دو مرحله عملیات در شهرستان های" قائم شهر و آمل" خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام این  خبر، گفت:  اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی روز گذشته عاملان توزیع مواد افیونی در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انتظامی شهرستان قائم شهر و چند شهر دیگر دستگیر شدند.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر توانستند قاچاقچیان مواد مخدر را که با 2 خودروی حامل مواد، قصد توزیع آن را در شهرستان قائم شهر داشتند، شناسایی و با هماهنگي قضائی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و در عملیات پلیسی متوقف شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازرسی از دو خودروی توقیفی، 160کیلو موادمخدر که به طرز ماهرانه ای در خودروها جاسازی شده بود را کشف و در همین راستا 5 متهم که همگی اهل زاهدان بودند، دستگیر شدند.
این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات جداگانه در شهرستان آمل موفق به کشف30 کیلو انواع مواد مخدر از 6 قاچاقچی شدند که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي شود و با توجه به نقش بي بديل شهروندان در دستاوردهاي پليس، ضروري است همکاري هاي آنان در اين زمينه، بيش از گذشته با ماموران تداوم يابد و هر گونه مورد مشکوکي را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف بیش از 21 هزارعدد مواد محترقه در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف بیش از 21 هزار عدد مواد محترقه دراین شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قائم شهر از نگهداری مواد محترقه توسط اشخاصی درمنزل و انبارشان اطلاع حاصل کردند.
وی افزود: طی هماهنگی بامراجع قضائی و در بازرسی از منزل  و انبار آنان تعداد 21 هزار  314 عدد مواد محترقه با انواع  مختلف کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر خاطرنشان کرد: در این عملیات دو نفر دستگیر و همراه پرونده متشکله به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.            
------------------------------------------
آزادسازی 19 هزار متر مربع اراضی کشاورزی در محمودآباد
سردارمرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی 19 هزار متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش 380میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی" در تشريح اين خبر گفت: در پی مرجوعه ای قضائی مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی، دیوار کشی و انجام ساخت و ساز توسط افرادی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی 20 مورد بنای نیمه کاره دیوار کشی ها و ساخت و سازهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد .
وی با بیان این که در این عملیات 19هزار مترمربع از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد شد، اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان ارزش زمین آزاد شده 380میلیارد ریال بوده و در این ارتباط 2 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.
------------------------------------------
دستگیری 3 سارق حرفه ای سیم برق در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 27 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 27 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به بارگذاری تصاویر غیراخلاقی و منافی عفت در شبکه‌های‌ اجتماعی می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان  پلیس فتا شهرستان برای شناسایی گردانندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و صفحات حاوی محتوای غیراخلاقی و برابر قانون جرائم رایانه‌ای، شناسایی یک مورد حساب کاربری که در از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر منافی عفت عمومی می‌کرد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی در خصوص جزئیات رسیدگی به این پرونده افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نوشهر با پیگیری های سایبری و اقدامات فنی و تخصصی، منتشر کننده تصاویر را که ساکن یکی از روستاهای شرقی شهرستان نوشهر بود شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم به پلیس فتا احضارشد .
وی در ادامه گفت: متهم با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و در اظهارات خود صفحه شناسایی‌شده را متعلق به خود دانست و اقرار کرد که تصور می‌کرده امکان کنترل و نظارت در اینترنت و فضای مجازی وجود ندارد، با صفحه‌ای در فضای مجازی با هدف سرگرمی ایجاد و اقدام به انتشار تصاویرمستهجن در گروه و کانال ها کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پایان خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید مطلع باشند که کلیه حرکات و اقدامات آن‌ها در فضای مجازی قابل‌ردیابی است و هر عملی از قبیل توهین، تهدید، غیراخلاقی و... که در فضای حقیقی جرم تلقی می‌شود مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم و با خاطیان برخورد خواهد شد و این افرادی متخلف محسوب شده و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
------------------------------------------
کشف 8 هزار عدد مواد محترقه در " کلاردشت "
سرهنگ مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت از کشف تعداد 8 هزارعدد انواع مواد محترقه غیر مجازبه ارزش 150 ميليون ريال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ" مصطفی اکبرنژاد " گفت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتي مبني بر اين که یکی از واحد های صنفی اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز مي کند، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی بيان داشت: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده موفق به شناسايي واحد صنفی شده و پس از انجام تعقيب و مراقبت با هماهنگي قضائي از محل بازرسي که تعداد 8  هزار مواد محترقه به ارزش 150 ميليون ريال کشف و متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي تحويل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به اینکه پلیس با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا برخورد جدی و قانونی می کند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث تلخ ایام آخر سال ،نظارت بر فرزندان خود را جدی بگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.            
------------------------------------------
دستگیری سارق کابل برق در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم کابل برق با اعتراف به 12 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 12 فقره سرقت سیم کابل برق نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
------------------------------------------
دستگیری سارق موتورسیکلت در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از شناسایی و دستگیری سارق موتورسیکلت با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: پس از انجام اقدامات اطاعاتی، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار در این راستا شدند.
سرهنگ عزیزی ، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت موتورسیکلت در شرق مازندران اعتراف کرد.
وی همچنین، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگيري سارقان منزل و مغازه در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري 5 سارق منزل و مغازه با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" درباره جزئیات این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد منزل و مغازه در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزي و بکارگيري گشت هاي نامحسوس موفق به شناسایی5 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ عنایتی در ادامه اظهار داشت: در عملياتي غافلگيرانه متهمان دستگیر شدند و در بازجويي هاي به عمل آمده به 10 فقره سرقت در محدوده این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان با بیان معرفی متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند با تاکید بر رعايت هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
سرهنگ عبداله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به یک خودروی کامیونت فوتون خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی چهار دانگه( کیاسر ) در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیونت فوتون حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار