کد خبر: ۱۰۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 02 March 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابل از برگزاری رزمایش مبارزه با بیماری ویروسی تب برفکی دام در این شهرستان خبر داد.

محسن آهنگری با بیان اینکه برای توسعه و به روز بودن اطلاعات دامداران و بهره برداران با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان بابل، رزمایش پدافند غیرعامل پیشگیری و مبارزه با بیماری ویروسی تب برفکی با حضور دامداران و بهره برداران در بندپی شرقی شهرستان بابل برگزار شد، گفت: مهم‌ ترین راه مبارزه و کنترل این بیماری، تزریق واکسن تب برفکی است.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از انواع بیماری ویروسی، عفونی و گاهی کشنده معمولاً در حیوانات سم دار مانند گوسفند، گاو، گاومیش، خوک و بز است، افزود: علائم و نشانه های آن، تب شدید، اشتها نداشتن دام، کم شدن مقدار شیر تولیدی در میش‌ها، تجمع مخاط شفاف در بینی، ترشح و تجمع بزاق و مخاط در دهان، گوشه‌گیری دام، کم شدن وزن، افسردگی، وجود زخم در دهان و ضعف عمومی بدن است.

 

این مسوول با اشاره باینکه دامداران باید دقت داشته باشند که به محض مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده بلافاصله با دامپزشک تماس گرفته و همچنین اقدام به قرنطینه گوسفند بیمار کنند، تصریح کرد: ضد عفونی کردن مکان و ادواتی که دام ها با آن‌ها در تماس بوده، ضروری است.

 

وی در خاتمه یادآور شد: انجام واکسیناسیون به موقع و تحت نظر بودن گله یا مزرعه نیز بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی در بین دام‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار