کد خبر: ۱۰۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 28 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 09/12/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کاهش 21 درصدي سرقت ساختمان های نیمه کاره در مازندران 

سرهنگ سید محسن جعفری" رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش21 درصدی وقوع سرقت ساختمان های نیمه کاره از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 

سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان کلانتری و پاسگاه های سطح استان وقوع سرقت ساختمان های نیمه کاره در سال جاري 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .

سرهنگ جعفری با بیان اینکه 28 درصد سرقت اماکن خصوصی مربوط به ساختمان های در دست احداث و نیمه کاره می باشد خاطر نشان کرد : ساختمان‌های نیمه کاره بدون نگهبان، مكان مناسبي برای ارتكاب جرم سارقان هستند و با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسياري از سرقت‌ها پیشگیری كرد.

وی در ادامه افزود : لازم است پیمانکاران ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیس ، نسبت به گماردن نگهبان و استفاده از تجهيزات بازدارنده و دوربين هاي مداربسته اقدام تا فرصت ارتکاب جرم برای سارقین کاهش یابد.

رئیس پلیس پیشگیری استان در پايان با شاره به این که از ابتدای سال تا کنون 878 نفر مرتبط با این نوع سرقت توسط کوپ ها دستگیر شدند تاکید کرد: امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس بوده و فرماندهی انتظامی قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.

------------------------------------------

کشف 13 فقره سرقت سیم و کابل برق در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري 2 سارق سابقه دار و 1 مالخر کابل برق با 13 فقره سرقت در رستمکلا این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبرگفت: در پي وقوع چند فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در رستمکلا شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با يک سري اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه 2 سارق سابقه دارو 1 مالخر را شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه آنان ابزار و ادوات سیم بری ، 65 متر سيم برق ، مقدار 36 متر کابل برق روکش دار را کشف و برای انجام تحقیقات بیشترآنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهمان در بازجويي و تحقيقات به عمل آمده به 13فقره سرقت سیم برق در رستمکلا این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به دادسرامعرفی و روانه زندان شدند .

سرهنگ عنایتی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را سريعاً با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری سارق مامور نما در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق مامور نما توسط ماموران کلانتری 15 آن شهرستان خبر داد . 

سرهنگ" عبدالله حسن زاده" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در پي گزارش چند فقره اخاذي و سرقت از شهروندان توسط فردی مامور نما، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 15 با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ حسن زاده، افزود: متهم که با یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و با استفاده از تجهیزات تقلبی نظیر جلد کلت، جلد افشانه و یک قبضه اسلحه کمری پلاستیکی اقدام به سرقت و اخاذی از شهروندان می کرد در اقدامی غافلگیرانه توسط ماموران به دام افتاد.

وي در ادامه، اظهار داشت: متهم در بازجوئی های به عمل آمده به سرقت موتورسیکلت و اخاذي از شهروندان در سطح شهر ساری اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ساری با بیان این که مامورنماها با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل موادمخدر یا تخلفات صنفی، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند، اذعان داشت: عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است .

حسن زاده در خاتمه از شهروندان خواست: در مواجهه با چنین افرادی حتماً خونسردی خود را حفظ کرده و حتماً از آن ها كارت شناسايي معتبر درخواست و در صورت مشاهده مورد مشکوک، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

--------------------------------

----------

دستگيري 2 سارق سیم برق در شهرستان محمودآباد 

سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري 2سارق حرفه ای سیم برق وکشف 21فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ " محمودحسین زاده " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبری پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور كار مأموران دایره تجسس کلانتری 11 قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس در تعاقب پایش های اطلاعاتی و اجرای گشت های کنترلی در نقاط جرم خیز موفق شدند 2 نفر سارق را هنگام سرقت سیم برق در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 21فقره سرقت سیم برق اعتراف کردند و در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه آنان نیز 600مترسیم و کابل برق هوایی کشف شد .

سرهنگ حسین زاده در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با قطع برق مخصوصا در ساعات پاياني شب و يا مشاهده افراد مشكوك و ناشناس ، موضوع را از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

سارقان ساختمان های نیمه کاره در تنکابن به دام افتادند 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق ساختمان های نیمه کاره با 26 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی 4 سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 26 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در آمل 

سرهنگ حسین کیانمهر جانشین انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 4 کیلو و 710 گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین کیانمهر" در تشریح این خبر گفت : در اجرای طرح های کنترل محورهای مواصلاتی و در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افيوني در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني موفق به شناسايي این قاچاقچی مواد مخدر حین تردد در محور هراز شدند.

جانشین انتظامی شهرستان آمل از دستگیری متهم در عملیات ضربتی ماموران پلیس مواد مخدر با همکاری ماموران پلیس راه مستقر در محور هراز خبر داد و تصريح کرد: در بازرسی های به عمل آمده از خودروی این سوداگر مرگ، 4 کیلو و 710 گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کیانمهر در خاتمه با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

------------------------------------------

کشف 2تن چوب آلات جنگلي قاچاق در نكا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف یک دستگاه خودرو نیسان با 2تن چوب جنگلي قاچاق ، در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبر از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد یک دستگاه خودرو نیسان حامل چوب قاچاق در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا افزود : ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی باهماهنگي قضائي ،خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار