کد خبر: ۱۰۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 01 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران در نشست خبری اظهار داشت :

سرانه ورزشی روستاها بیشتر از شهرهاست ، رسانه ها مطالبه گر باشند ، در ضمن در حوزه جوانان 5 راهبرد تعریف شد

بر اساس این گزارش نشست خبری سرپرست اداره کل ورزش جوانان مازندران با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، عادل عالیشان در این نشست و در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با تقدیر و تشکر از جامعه رسانه ای استان که همواره یاریگر و همراه دستگاه ورزش و جوانان در همه میادین و رویدادها بودند گفت : ویژه برنامه های فرهنگی و ورزشی دهه فجر از ابتدای بهمن ماه شروع شد و دبیرخانه کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر نیز در اداره کل تشکیل شد و امیدواریم با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد امسال این ویژه برنامه ها به مراتب پربارتر برگزار گردد.


سرپرست ورزش و جوانان مازندران افزود؛ پیش بینی می شود بالغ بر 1500 برنامه فرهنگی و ورزشی در استان داشته باشیم که در غالب برنامه های فرهنگی، حوزه جوانان، ورزش قهرمانی و همگانی و میزبانی رویداد بین المللی و هیمنطور افتتاح پروژه های ورزشی دولتی و خصوصی خواهد بود. وی افزود؛ شاخص ترین برنامه فرهنگی برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان است و شاخص ترین برنامه ورزشی، میزبانی رویداد بین المللی پرورش اندام خواهد بود که در پنج رشته آقایان و دو رشته بانوان، از 26 الی 30 بهمن برگزار خواهد شد که پیش بینی ما حضور 200 ورزشکار خارجی از 30 کشور جهان و 800 ورزشکار داخلی است.


عالیشان همچنین گفت : برگزاری همایش های خانوادگی پیاده روی در شهر و روستا، شاخص ترین برنامه همگانی خواهد بود.


وی در تشریح دستاوردها حوزه ورزش وجوانان بیان داشت؛ از ابتدای سال تاکنون ورزشکاران مازندرانی 260 مدال آسیایی و جهانی کسب کردند و 23 میزبانی اردوهای تیم ملی را در استان داشتیم ، 150 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان نیز داریم.


سرپرست اداره کل ورزش وجوانان مازندران با تشکر از زحمات و تلاش های هیات های ورزشی گفت: ورزش در خون مردم مازندران است و 52 هیات در استان مازندران داریم که بیش از 10 هزار نفر در امور ورزش مازندران فعالیت می کنند و اگر میگوییم مازندران قطب ورزش است مرهون همکاری و همدلی همگانی است.

عالیشان در ادامه اظهار داشت؛ 544 سالن سرپوشیده در دستگاه ورزش و جوانان مازندران داریم و 2 میلیون هشتصد هزار متر مربع فضای ورزشی در این استان احداث شد که این موضوع در قبل از انقلاب 24 مورد بود و 17 هزار متر مربع بوده است و این نشان دهنده خدمات ارزنده نظام اسلامی در حوزه ورزش است. و امروز سرانه ورزش روستا بیشتر از شهرهاست که نشان دهنده توجه مسئولان نظام به توسعه مناطق محروم است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت استادیوم های بزرگ ورزشی استان گفت:

در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر تاکنون 70 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل حدود 30 میلیارد دیگر نیاز است و در موضوع ورزشگاه شهید متقی ساری نیز امسال حدود 4 میلیارد تومان اختصاص یافت که برای تکمیل آن باید این پروژه را ملی کنیم تا اعتبارات مناسبی اختصاص یابد.

عادل عالیشان درخصوص توسعه ورزش بانوان نیز بیان داشت : تاکنون 40 مدال توسط بانوان در میادین بین المللی بدست آمدو 40تاکنون اعزام برای مسابقات قهرمان کشوری داشتیم و از 16 رویداد قهرمانی کشور نیز میزبانی کردیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به سئوالی درخصوص تعامل با رسانه ها گفت : در استان ورزشی ، قطعا ورزشی نویسان بسیار خوبی هم داریم. نقش رسانه ها در کسب مدال و پرورش قهرمانان را بسیار مهم میدانم و همواره قدردان اصحاب رسانه که وجدان های بیداری دارند هستیم. وی افزود؛ نقد سازنده را با جان و دل پذیرا هستیم ولی باید بپذیریم که برخی از فعالان فضای مجازی اخلاق را زیرپا می‌گذارند.

وی در ادامه افزود؛ مجیز گوی نمی‌خواهیم ولی واقعیت ها باید گفته شود و ما تکلیف داریم به تزریق امید در جامعه و قدردان زحمات رسانه ها هستیم و نگاه حمایتی خواهیم داشت.

عادل عالیشان در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص پروژه های نیمه تمام ورزشی بیان داشت؛ هدف ما تکمیل هرچه سریعتر پروژه های نیمه کاره است و کلنگ زنی جدید نخواهیم داشت. وی افزود؛ اماکن ورزشی ما یکی از سرمایه های مهم دستگاه ورزش و جوانان است و باور داریم نظارت پس از ساخت اماکن بسیار مهم است. برای نگهداری مناسب باید به سمت مشارکت بخش خصوصی برویم که با ظرفیت ماده 27 و ماده 21 می توانیم بسیاری از مشکلات را در این زمینه مرتفع کنیم.

وی همچنین گفت : بر دستان سرمایه گذاران حوزه ورزش چه در بحث عمرانی و چه تیم داری بوسه می زنم که برای سلامت جامعه و جوانان هزینه می کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار