کد خبر: ۱۰۹۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 31 January 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایلنا ، استان مازندران با تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و به نوعی برنج یکی از منابع درآمدی مردم مازندران است که البته امسال این منبع درآمدی بامشکلاتی روبرو بوده و با برداشت برنج در ماه‌های اول، برخی از کشاورزان و دلالان برای گران‌تر فروختن برنج، این محصول را انبار کرده و حالا بعد از گذشت ماه‌ها از برداشت برنج، برخی از کشاورزان نالان از بازار برنج و فروش آن هستند و می گویند برنج‌های مان به فروش نمی‌رود.

صادقی یکی از شالیکاران‌ مازندرانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: متاسفانه‌ حمایت جدی از سوی دولت در این بخش انجام نشده و خرید تضمینی هم دردی از شالیکار دوا نکرد.

وی گفت: باید بازار به مرحله تعادل برسد که عرضه و تقاضا با هم برابری کنند اما اکنون این تعادل وجود ندارد و تقاضایی برای خرید برنج داخلی نیست.

صادقی اظهار کرد: شالیکار هم مثل همه کشاورزان و تولیدکنندگان نیازمند حمایت است و باید با جلوگیری از واردات برنج، قیمت گذاری مناسب عرصه را برای ورود برنج خارجی کم و با حمایت از شالیکار و خریدار به دادشان برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مسئولان بارها اعلام کردند که خرید تضمینی برنج نتایج مثبتی به همراه دارد و با خرید تضمینی شاهد حذف واسطه گری، تعادل سازی و ثبات قیمت‌ها و همچنین برقراری آرامش در بازار خواهیم بود اما خرید تضمینی برنج هم دردی از شالیکار دوا نکرد و برنج ها در انبارها مانده و خریدای وجود ندارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار