آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه مازندران
کد خبر: ۱۰۹۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ 30 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت الله لایینی در گفت و گویی اظهار داشت: تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بستری برای جبران کم‌توجهی به قرآن است، با تمسک به قرآن مشکلات برطرف می‌شوند


بر اساس این گزارش ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حرف خدا نباید روی زمین بماند، تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را زمینه و بستری برای جبران کم‌توجهی به کتاب قرآن دانست و گفت: حال که بستر آماده شده باید توبه دسته جمعی کنیم و تمسک بجوییم تا مشکلات موجود یک به یک برطرف شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان سیمرغ در فرمانداری این شهر، ضمن گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: این جمله که (چون زیاد گرفتاریم خیلی فرصت نمیکنیم زیاد به سراغ نماز و قرآن برویم) در حالی که این جمله را باید برعکس بیان کنیم اینکه چون خیلی به سراغ قرآن و نماز نمی‌رویم گرفتاریم.

وی افزود: اگر میخواهیم مشکلات کم و افق روشن‌تر شود باید حرف خدا را محکم بچسبیم، به فرموده مقام معظم رهبری حرف خدا نباید روی زمین بماند و این غیرت دینی یک مومن یا مسلمان است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به آیه ۶۶ سوره آل عمران، تاکید کرد: خدای بزرگ میفرماید که اگر امت‌های گذشته کتاب‌های آسمانی خودشان را مورد توجه قرار میدادند و آنها را اقامه میکردند از زمین و آسمان برکات می‌بارید.

امام جمعه ساری یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که من دو یادگار یعنی کتاب و عترت بر جای میگذارم اگر به هر دوی آنها تمسک کردید نجات پیدا می‌کنید، بنابراین ما باید توبه دسته جمعی بکنیم، توبه هم یک ندامت و جبران است، حال بستری برای جبران ایجاد شده و آن جدی گرفتن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی توسط شهرستان‌ها است، ساختار شکل گرفته است، حال باید شروع کنید.

این مسئول با اشاره به فرمایش امام راحل که کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز بر حفظ قرآن توسط جوانان تاکید دارند، روخوانی و آشنایی با الفاظ قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در باطن این الفاظ است یعنی همان مفاهیم و محتوا و آن هم مقدمه‌ای برای عمل است.

وی به حضور حجت الاسلام قرائتی در مازندران اشاره و اعلام کرد: یکی از برنامه های ایشان شکل‌گیری یک هسته تفسیری در استان‌ها است، تا تدبر و تفسیر در قرآن بیشتر رواج پیدا کند، در این راستا خواستار انتخاب نیرو شدند، شما حداقل در پنج مسجد هفته ای یک شب جلسه تفسیر قرآن در کنار جلسات قرآنی خانگی ساده و به دور از تشریفات شکل بدهید.

آیت الله محمدی لایینی همچنین تصریح کرد: در هر خانه ای که قرآن و نماز خوانده شود شیطان از آن خانه دور، فرشتگان به آن نزدیک و برکت زیاد می‌شود و برعکس، این فرموده حضرت علی (ع) است، امیدواریم که قرآن را جدی بگیریم تا ببینیم چگونه مشکلات زندگی برطرف میشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مشکلات زندگی به جز جنبه‌های علمی، جنبه‌های فرهنگی و معنوی دارد، بسیاری از مشکلات با رویکردهای معنوی و قرآنی حل می‌شود و بن بست‌ها شکسته میشود‌.

این مسئول ضمن گرامیداشت ۱۵۰ شهید شهرستان با محوریت شهید احمد کشوری و امام راحل، اذعان داشت: شهیدان منتظر هستند که ببینند آیندگان برای کتابی که جان دادند چقدر مایه میگذارند؛ امیدواریم ارواح این شهدا را در دهه فجر و ایام پیش رو شاد کنیم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار