فرماندار شهرستان نکا گفت: تعداد ۵۰۰ برنامه ی مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... داریم که شامل ۴۷ پروژه و در دو بخش است که بخش اول شامل ۴۴ پروژه است مربوط به «پروژه های قابل افتتاح» و بخش دوم شامل ۳ پروژه و «پروژه‌های قابل کلنگ زنی» است.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ 28 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۸ به مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار کرد:

با توجه به نقشه شوم دشمنان و جوسازی‌های رسانه‌های معاند، ایام‌الله دهه مبارک فجر باید به عنوان مهم‌ترین پروژه‌ در راستای بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مردم باشد. 

کلنگ زنی و افتتاح چهل و هفت پروژه در نکا در دهه فجر ۱۴۰۱
کلنگ زنی و افتتاح چهل و هفت پروژه در نکا در دهه فجر ۱۴۰۱  

وی با بیان اینکه اقداماتی که در دهه فجر امسال باید انجام شود، فراتر و بهتر‌ از سال‌های گذشته باشد گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که مجموعه مدیریتی شهرستان انجام می‌دهد برای امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام است و همچنین انقلاب اسلامی، مردمی بوده، بنابراین مردم‌پایه بودن مراسم دهه فجر حائز اهمیت است 

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، مسئولیت ستاد دهه ی فجر امسال بر عهده ی اداره تبلیغات اسلامی گذاشته شده است و همه ی دستگاهها کمک کردند تا برنامه های مختلفی در این ایام در سطح شهرستان داشته باشیم، عنوان کرد: برنامه های دهه فجر، از صبح روز ۱۲ بهمن مصادف با ورود حضرت امام(ره) به کشور شروع میشود و در ۲۲بهمن مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی با راهپیمایی پایان می یابد.

بابایی با بیان اینکه ستاد دهه فجر متشکل از ۲۱ کارگروه است، خبر داد: تعداد ۵۰۰ برنامه ی مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... داریم که شامل ۴۷ پروژه و در دو بخش است و بخش اول ۴۴ پروژه که مربوط به «پروژه های قابل افتتاح» و بخش دوم ۳ پروژه «پروژه‌های قابل کلنگ زنی» است.

وی «اعتبارات بخش افتتاح را ۲۲۱ میلیارد» تومان و «اعتبارات بخش کلنگ زنی را ۲۲۰ میلیارد» تومان برشمرد که «در مجموع ۴۲۱ میلیارد تومان» میباشد.

فرماندار شهرستان نکا با اشاره به اینکه، امسال ۴۴ اُمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار کرد: به همین جهت ما ۴۴ پروژه را در شهرستان افتتاح خواهیم کرد که در برخی از آنها استاندار و در برخی دیگرا وزرا و یا معاونان آنان حضور خواهند داشت.

بابایی خبر داد: در حوزه ی صمت (صنعت، معدن، تجارت) ۳ پروژه برای افتتاح خواهیم داشت، که مجموع اعتباراتی که این دستگاه در این ۳پروژه گذاشته است، ۵۵ میلیارد تومان و در حوزه ی صنایع غذایی، صنایع غذایی دام و طیور و آبزیان است و برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه ی ورزش و جوانان، سالن چند منظوره ی خورشید را با اعتبار ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهیم کرد و در حوزه ی آب و فاضلاب هم پروژه های بسیار زیادی در دست اجرا است که بخشی از پروژه ها را در دهه ی فجر و بخشی از آن را که مربوط به مصوبات استاندار است تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد که چند مجتمع آبرسانی در هزارجریب است و مجموع اعتباری که در این حوزه اختصاص داده شده ۶ میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان نکا ادامه داد:  ۲ پروژه داریم که یکی «آبرسانی به روستاهای شهدای پی رجه» شهرستان نکا با اعتبار ۴ میلیارد تومان و دوم «تامین آب شرب شهری» است که تجهیز و راه اندازی ۲ حلقه چاه با ۲۳۰ لیتر در ثانیه با اعتبار ۲ میلیارد تومان که مجموعا ۶ میلیارد تومان میشود.

بابایی گفت: در حوزه ی توزیع نیروی برق، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت کاهش تلفات و اصلاح و بهسازی روستایی اختصاص داده و در حوزه ی راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز چند کار بسیار مهم انجام شد که حایز اهمیت است و اجرای روکش آسفالت محور کمربندی بطول ۱۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روکش آسفالت روستای استخر پشت بطول ۲/۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور بندبن_لایی با اعتبار ۴میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان است که اعتبار مجموع پروژه های قابل افتتاح مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه، در حوزه ی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح هادی داشتیم اما مدت زمان بسیاری از طرح های این حوزه طولانی است و چند سال طول میکشد لذا بنا نداریم آنها را نیمه کاره افتتاح کنیم، بنیاد مسکن تقریبا در همه ی روستاها درحال انجام پروژه است اما اینکه یک پروژه اتمام طرح هادی روستا باشد، چنین چیزی نیست و نمیشود در این حوزه آمار روشن و دقیقی داد.

فرماندار شهرستان نکا خبر داد: در حوزه ی بهزیستی ۴پروژه داریم، که «در حال ساخت مسکن»، «خرید مسکن» و «خوداشتغالی» است که مجموع اعتبار آنها ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است و در حوزه ی جهاد کشاورزی ۴ پروژه با اعتبار ۲۸میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان داریم که یکی از پروژه های بزرگ «مجتمع گلخانه ای کوهسارکنده» است که با اعتبار ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان و در مساحت ۵/۵ هکتار اجرا شده است که افتتاح خواهد شد و «توسعه مرغداری گوشتی ۴۰هزارقطعه ای» با اعتبار ۶میلیارد تومان، «پوشش کانال بتنی» با اعتبار ۱۸۹میلیارد تومان و «پوشش کانال بتنی دیگر» بطول ۳۵۳ متر در روستای اطرب با اعتبار ۲۰۷میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از پروژه های دیگر ما است که مجموعا ۲۸میلیارد و ۴۰۹میلیون تومان میباشد.

بابایی گفت: در حوزه ی آموزش و پرورش نیز ۲ پروژه داریم که یکی «دبستان ۶ کلاسه ی شهید خوشوقت روستای آلوکنده» به مساحت ۷۲۷ متر و در دو طبقه با اعتبار ۴میلیارد تومان و دیگری، «بهسازی سالن ورزشی شهید بردبار» است که تعویض کفپوش به مساحت ۱۲۰۰ متر و مبلغ ۷۵۰میلیون تومان می‌باشد و مجموع اعتبار مبلغ ۴ میلیارد ۷۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه، در حوزه ی کمیته ی امداد بیشتر در زمینه ی اشتغال و بسته های حمایتی، کشاورزی، دامداری، عمرانی و ساخت مسکن است که در ۷پروژه و اعتبار ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، افزود: در حوزه ی راه و شهرسازی نیز ۳ پروژه داریم که مجموعا ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است که بزرگترین پروژه پروژه ایست که با مشارکت شهرداری و سازمان بازآفرینی شهری و راه و شهرسازی اجرا میشود و «میدان امام رضا (ع)» است که غیر از ساخت میدان، تملک و دارایی نیز بوده که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان نکا ادامه داد: «افتتاح کانال آبهای سطحی» در ورودی شهر از سمت ساری و «مبلمان شهری»، «ایجاد میدان امام رضا(ع)»، «عرضی رودخانه» و «ساماندهی لایروبی» نیز داریم که مجموعا ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان میباشد.

بابایی خبر داد: در حوزه ی بهداشت و درمان ۳پروژه به اعتبار ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داریم که «مرکز خدمات جامع سلامت روستایی روستای درویشخلک» با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، «احداث خانه بهداشت کُلِت» با اعتبار ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان و «اورژانس ۱۱۵ اِبچین» که از مصوبات استاندار در سفر اول به هزارجریب بود با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان که مجموع اعتبار ۳پروژه ۹ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی گفت: در حوزه ی مخابرات ۸ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان برای افتتاح داریم که شامل «سایت همراه اول روستای چال پل» ، «سایت همراه اول شهرک صنعتی» ، «سایت همراه اول روستای قلعه سر» ، «ارتقا سایت همراه اول روستای شیط» ، «ارتقا سایت همراه اول روستای چلمردی» ، «ارتقا سایت همراه اول روستای رمدانخیل» ، «ارتقا سایت همراه اول روستای خرم چماز» ، «اجرای ۲۱ سایت شبکه سازی فیبر نوری در سطح شهرستان» و جمعا به متراژ تقریبی ۱۰ کیلومتر است.

فرماندار شهرستان نکا افزود: در فیبر نوری یک پروژه بسیار بزرگی را در منطقه ی هزارجریب داریم که در ۱۳۴ کیلومتر و اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۰ درصد آن اجرا شده است و بنا داریم تا آخر سال آن را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

بابایی عنوان کرد: در حوزه ی محیط زیست نیز چند کار انجام شده که یکی از این کارها «احداث شبکه ی جمع آوری سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی پیشرفته» به ظرفیت ۱۰۰متر مکعب در روز است که در مجتمع آموزش رفاهی شهدای ارتش اجرا شده و اعتبار پروژه ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که مجموع اعتبار ۴۴پروژه ۱۹۹میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی گفت: بخش دوم که شامل پروژه‌های قابل کلنگ زنی می‌باشد، ۳ پروژه ی قابل اقدام داریم که مجموع اعتبارات آنها ۲۲۱ میلیارد تومان است که یکی از آنها که دستگاه اجرایی آن، راهداری و حمل و نقل جاده ای می‌باشد و عنوان پروژه اش «مجتمع خدماتی رفاهی» به مساحت ۶۰۰ متر مربع است و نیازمند۱ ۱میلیارد تومان اعتبار به مدت اجرای ۲ سال است.

فرماندار شهرستان نکا افزود: پروژه دوم «کلنگ زنی فاز دوم پارک ملت» به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع است که «جانمایی پارکینگ، سرویس بهداشتی، دکه های تجاری، محوطه سازی» با اعتبار ۱۰میلیارد تومان و پیش بینی اجرای ۶ ماه است که برای ۲۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی پروژه سوم را پروژه «پارکینگ طبقاتی و ساخت مجتمع تجاری» عنوان کرد که در حوزه ی شهرداری و با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان به مساحت ۱۱ هزار و ۱۵۸ متر مربع است که هر طبقه حدود ۹۰۰ متر خواهد بود و مدت اجرای آن ۳ سال است و برای ۵۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد میکند که مجموع اعتبار ۳ پروژه ی قابل کلنگ زنی ۲۲۱ میلیارد تومان می‌باشد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دهه فجر مبارک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار