کد خبر: ۱۰۸۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 28 January 2023

 مازندران، به نقش موثر و حمایتی بانک‌ها و بیمه‌ها در ارائه خدمات به خانواده‌ها به‌عنوان بخشی از تسهیل‌گران در رشد جمعیت اشاره کرد و گفت:

در مازندران برای تسهیل‌گری ازدواج بیش از دو هزار میلیارد تومان سهمیه تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده بود که میزان پرداخت به بیش از سه هزار میلیارد تومان فراتر از تعهدات رسیده است.

سمیه قاسمی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا به تهدیدات جمعیتی و فرزند آوری در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران به لحاظ مهاجر پذیر بودن نسبت به فرهنگ‌های وارداتی نقش پذیری دارد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مسائل اقتصادی باید به موضوعات فرهنگی در بحث فرزند آوری پرداخته شود، اظهار کرد: در مازندران دلیل تمایل نداشتن به فرزند آوری و موانع و آسیب‌های موجود در رشد جمعیت در حال بررسی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش اثرگذار آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، مسائل اقتصادی و تمایل نداشتن به ازدواج و فرزند آوری را در کاهش رشد جمعیت برشمرد و گفت: براساس قانون ۷۳ ماده‌ای در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نقش نهادهای تصمیم گیرنده و اجرایی پرداخته شده است.

این مسئول به نقش موثر و حمایتی بانک‌ها و بیمه‌ها در ارائه خدمات به خانواده‌های به ویژه جوانانی که به سن ازدواج رسیده‌اند اشاره کرد و افزود: در مازندران برای تسهیل‌گری ازدواج بیش از دو هزار میلیارد تومان سهمیه تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده بود که میزان پرداخت به بیش از سه هزار میلیارد تومان فراتر از تعهدات رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار