شهروندان محترم برای برقراری نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۸۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 23 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 3/11/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------
خاموشی دستگاه های تولید ارز دیجیتال در ساری
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 129 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش 24 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي شناسايي و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز ديجيتال بدون مجوز، ماموران پاسگاه انتظانی رودپی ساری با کار اطلاعاتي از فعاليت فردی که با مقاصد سودجويانه اقدام به راه‌اندازي غيرقانوني دستگاه‌هاي توليد ارز ديجيتال در يک شرکت صنعتی کرده بود، مطلع شدند .
وي افزود: ماموران با هماهنگي قضائي از محل مورد نظر بازديد و 129 دستگاه ماينر غيرمجاز کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بيان اينکه کارشناسان ارزش تجهيزات کشف شده را بالغ بر 24 ميليارد ريال برآورد کردند، عنوان داشت: در اين ارتباط يک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.
سردار میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: اجراي طرح های مبارزه با قاچاق کالا يکي از راهبردهاي عملياتي پليس در پيشبرد اهداف ماموريتي فراجا در جهت رشد و شكوفايي اقتصاد كشور محسوب مي شود و در اين زمينه همراهي و همكاري تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروري است.#
-------------------------------
کشف میلیاردی پودر و مکمل های بهداشتی قاچاق در بابل
سرهنک محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 439 هزار عد قرص و 950 قوطی پودر و مکمل های دارویی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد .
سرهنک محمد زمان شالیکار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد قاطع با قاچاق کالا، از جمله کالاهای سلامت محور، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از عرضه انواع مکمل های دارویی غیرمجاز توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه، متهم را که اقدام به عرضه و فروش انواع مکمل های دارویی تقلبی و قاچاق در این شهرستان می کرد، شناسایی کردند.
سرهنگ شالیکار،خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل فعالیت وی 439 هزار عدد قرص و 950قوطي پودر بدن سازي خارجي غير مجاز و فاقد هرگونه برچسب و علائم بهداشتي کشف کردند.
وی ارزش کالای کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی بابل در خاتمه با بیان این که، ورود و عرضه کالاهای قاچاق که معمولا از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، علاوه بر آن که زمینه ساز از بین رفتن فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور می شوند تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می روند، از مردم خواست: در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
-------------------------------
کشف 4 هزار لیتر سوخت قاچاق در چالوس
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف 4 هزار ليتر سوخت قاچاق از یک قاچاقچی سوخت در مرزن آباد خبر داد.
سرهنگ علی اکبر خسروی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران کلانتری 13 مرزن آباد با انجام اقدامات اطاعاتی از عرضه سوخت خارج از شبکه توزیع توس افرادی سودجو در این شهرستان با خبر شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، متهمان را در حین حمل سوخت با دو خودروی نیسان دستگیر کردند .
وی از دستگیری 3 قاچاقچی سوخت و توقیف 2 خودروی وانت نیسان در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از این خودورها در مجموع 4 هزار ليتر نفت سفید قاچاق و خارج از شبکه کشف شد.
خسروی با اشاره به این که این افراد علاوه برفروش چند برابری نفت به برخی افراد در مناطق روستایی و ساکنان  ویلاها ، اقدام به عرضه سوخت خارج از شبکه به برخی از کارخانجات در تهران نیز می کردند .
وی با بیان این که متهمان  پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند از مردم منطقه خواست: به جهت جلوگیری از تضییع حق دیگران ومبارزه با هرگونه احتکار ومبارزه با هرگونه قاچاق وسود جویی اخبار واطلاعات خود را به مرکز فوریتهای پلیس 110 گزارش نمایند.
-------------------------------
کشف 2 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی
سرهنگ فرهودی فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی ازکشف 2 تن چوب قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی در تشریح جزئیات این خبراظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی دستگاه نیسان حمل چوب مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ فرهودی از کشف 2 تن چوب قاچاق در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و تصریح کرد: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ فرهودی در پایان با اشاره به این که قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
-------------------------------
سارقان خودرو و موتورسیکلت در دام پلیس تنکابن
سرهنگ "بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق حرفه ای خودرو و موتورسیکلت با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی از کشف 7 خودرو و موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان و مالخران خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو و موتورسیکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
-------------------------------
کاهش سرقت خودرو و لوازم آن در مازندران / تاثیر اجرای طرح های محله محور در ناکامی سارقان
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش سرقت خودرو و لوازم آن در ده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری " با اعلام اين خبر، گفت: برابر بررسی های آماری در ده ماه گذشته سرقت خودرو یک درصد ، داخل خودرو پنج درصد ، وسایل و قطعات خودرو 13 درصد و پلاک خودرو 14 درصد در سطح استان با کاهش همراه بوده است .
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 25 طرح پیشگیرانه محله محور در سطح کلانتری ها و پاسگاه های استان مازندران اجرایی شده است که شاهد تاثیرات مثبت آن در پیشگیری از جرم بوده ایم
رئيس پليس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: 79 درصد خودرو های کشف شده توسط کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شده است .
سرهنگ جعفری در پايان با اشاره به تداوم تلاش‌هاي مجموعه انتظامي استان در راستای کاهش وقوع جرايم به خصوص سرقت، بیان داشت: برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در دستور کار پلیس قرار دارد .
-------------------------------
دستگیری سارق سیم برق شبکه های توزیع در میاندورود
سرهنگ شهرام باقری گلوردی سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق سیم برق هوایی با بیش از 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "شهرام باقری گلوردی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم برق هوایی در سطح شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با تجمیع پرونده های مشابه و بررسی و رصد سرقت های کابل برق به وقوع پیوسته در شهرستان و اطلاعات واصله از منابع خبری دریافتند که سارق در ساعات پایانی شب با خودوری سواری ال 90 اقدام به سرقت کابل برق هوایی از حوزه استحفاظی می نماید.
سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به استان همجوار اعزام و متهم را با ادوات جرم دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به سرقت بیش از 6 فقره سیم برق هوایی اعتراف کرد، و تلاش برای دستگیری دیگر سارق ادامه دارد ،اظهار داشت: سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شدند.
سرهنگ باقری در خاتمه از شهروندان خواست: آموزش هاي همگاني پليس در حوزه پيشگيري از سرقت توجه ويژه داشته و آنها را کاربردی کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا فعالیت مجرمانه موضوع را سریعاً از طریق سامانه 110 مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.
-------------------------------
دستگیری سارق داخل خودرو در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق داخل خودرو و کشف 9فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران تخصصی این فرماندهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد با انجام اقدامات پلیسی، سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی های فنی به 9 فقره سرقت اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدارهاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار