با هدف تقویت دانشگاه در جذب دانشجویان بین‌الملل انجام شد:
کد خبر: ۱۰۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 22 January 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، جواد اسماعیلی مشاور عالی استاندار و رییس اتاق فکر استانداری مازندران با حضور در این دانشگاه از بخش‌های مختلف مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی از جمله بخش پذیرش دانشجویان خارجی، امور کنسولی دانشجویان، مرکز آزفا(مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان) و نیز موسسه کنفوسیوس بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در نشست مشترک اسماعیلی با دکتر صادق صالحی مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، محورهای فعالیت این دفتر و نیز سیاست‌های کلان دولت در زمینه ارتباط با کشورهای همسایه، جذب نخبگان ایرانی در خارج، توسعه همکاری‌های علمی-پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارجی و نیز جذب دانشجویان خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسماعیلی در این نشست با اشاره به تاکید استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان بر همکاری با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر، خواستار توجه به بین‌المللی‌سازی دانشگاه، تعامل دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه معین استان با سایر دانشگاه‌های استان و نیز دستگاه‌های اجرایی و عنایت ویژه به ملاحظات فرهنگی در ارتباط با دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در استان و خانواده‌های آن‌ها شد.

مشاور عالی استاندار هم‌چنین ضمن اعلام حمایت نماینده عالی دولت در استان از فعالیت‌های مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، اعلام کرد: زمینه برگزاری جلسات با مشارکت سایر دانشگاه‌های استان و نیز دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را فراهم می‌آورد.

یادآور می‌شود: اسماعیلی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با کارشناسان و مسوولان هر بخش، در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار