کد خبر: ۱۰۸۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ 20 January 2023

حسینعلی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این آتش سوزی در مناطق جنگلی سیاه درکا بابل و قل مرض نکا رخ داد که با حضور به موقع نیروها آتش مهار و خاموش شد.

وی علت بروز آتش سوزی اخیر در این ۲ منطقه جنگلی را خطای انسانی ذکر کرد و ادامه داد: کم بارشی های امسال و همچنین خزان برگ های موجود در جنگل ها این مناطق را به کانون مستعد آتش سوزی مبدل کرده است که دقت و توجه شهروندان به هنگام حضور در جنگل ها را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به شدت گرفتن جریان باد برافروختن آتش در جنگل ها و بی دقتی از سوی مردم می تواند بستری برای بروز آتش سوزی گسترده در این مناطق را ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.
شهرستان های نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.
حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.
استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار