کد خبر: ۱۰۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 20 January 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران ، سید محمود حسینی‌پور عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری اظهار داشت:

در مدیریت مصرف انرژی به دلیل سردی هوا، کشور با مشکلاتی مواجه شد و برای مدیریت برق و گاز چالش هایی داشتیم که در استان هم این دغدغه ها وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: مازندران روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند که از این حیث این استان بعد از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: یکی از مواردی که در بهره وری فناور مورد توجه است مصرف انرژی است که باید با اصلاح الگوی مصرف این راهبرد اصولی را مورد توجه قرار دهیم.

حسینی پور اضافه کرد: به هیچ عنوان میزان مصرف گاز در استان منطقی نیست چراکه در بعضی موارد مشاهده می شود که در کلان مدیریت استان این موضوع در برخی مقاطع مشکلات غیرقابل جبرانی می تواند ایجاد کند و باید برای رفع این چالش اقدامات انجام شود.

لزوم احیای بافت فرسوده در مازندران

مقام عالی دولت در مازندران افزود: در روزهای گذشته زلزله ای در نزدیکی مرکز استان رخ داد که خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد اما پیشگیری و مدیریت بحران بلایای طبیعی باید همواره مورد توجه باشد و نظارت ها بر مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها در ساخت و سازها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: امروزه دیگر مردم از ما نمی‌پذیرند که خسارت های قابل توجه با وقوع بلایای طبیعی ایجاد شود.

برای مدیریت بحران باید مورد توجه باشد چراکه این بافت ها در زلزله و سیل بسیار آسیب پذیر هستند و معاونت هماهنگی امور عمرانی تمامی شهرداری های استان را برای بازسازی بافت های فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن بسیج کند.

وی خاطر نشان کرد: نباید با وقوع زلزله پنج، ۶ و حتی هفت ریشتری مردم دچار نگرانی شوند و باید تمام زیرساخت ها برای مدیریت بحران همواره آماده باشد.

نارضایتی مردم از بدنه برخی ادارات دولتی

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: نارضایتی هایی از بدنه ادارات با سفرهای شهرستانی که می‌رویم، گزارش می شود و مردم از این موضوع گلایه دارند و باید کارمندان ادارات همواره برای تکریم ارباب رجوع بکوشند و پذیرفتنی نیست که کارشناسی در اداره ای با مردم بد رفتاری کند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار