سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 5 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و دستگیری 3 متهم در آن شهرستان، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 18 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/10/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


-------------------------------

اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی بهمن ماه 1401 

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی بهمن ماه 1401 در روز شنبه یکم بهمن ماه از شهرستان های معین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کریم پور" در تشریح این خبر، گفت: باتوجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب بااين وضعيت ان شاالله اعزام مشمولان پايه بهمن ماه در روز شنبه مورخه 1401/11/01 و راس ساعت 7 صبح در دو نقطه استان و بارعايت کامل دستورالعمل ها وشيوه نامه هاي بهداشتي بشرح ذيل انجام ميپذيرد:

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني شامل شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان، کفايت آموزش سپاه استان و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش مراجعه کنند و نياز به حضور آنان در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به امکان عدم اعطاي مرخصي دردوره رزم مقدماتي همراه آوردن برگه اعزام به خدمت, برگه اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه یک شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده به همراه داشته باشند.

وی با استناد به ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي اظهار داشت: برابر این قانون کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه تکليف مشمولان وظيفه را تعيين و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

سرهنگ کریم پور به ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي نیز اشاره کرد و یاد آور شد: مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:

1- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.

2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.

-------------------------------

دستگیری سارق کابل برق در آمل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم کابل برق با اعتراف به 18 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 18 فقره سرقت سیم کابل برق نیز اعتراف داشته است.

سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

---------------

----------------

انهدام باند سارقان موتور سیکلت در بهشهر 

سرهنگ سید موسی حسینی جانشین انتظامي استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند 4 نفره سارقان موتورسیکلت با 40 فقره سرقت در شهرستان بهشهر خبر داد. 

سرهنگ "سید موسی حسینی" در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان"بهشهر " به دليل حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .

جانشین فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان را شناسایی کردند، بيان داشت: ماموران ضمن انجام هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه 2 سارق را دستگیر و در بازجویی های فنی از آنها علاوه بر کشف 40 فقره سرقت موتورسیکلت،2 مالخر را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی در خاتمه با اشاره به اينکه سارقان به همراه مالخر دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست هنگام پارک موتور سیکلت، ضمن خاموش کردن، آن را به قفل چرخ و فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز نمایند.

-------------------------------

کشف 50 قطعه پرنده کمیاب در "میاندورود" 

سرهنگ شهرام باقری گلوردی سرپرست انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 50 قطعه پرنده قاچاق از يک قاچاقچي در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" شهرام باقری گلوردی" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در ویلای خود اقدام به نگهداری تعداد زیادی پرنده کمیاب به صورت غیرمجاز کرده است، بلافاصله مراتب با جدیت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی محل مورد نظر ماموران انتظامی به همراه عوامل محیط زیست اعزام شدند، افزود: در بازرسی از ویلای این فرد، تعداد 50 قطعه پرنده کمیاب که در تعدادی قفس نگهداری می شدند، کشف شد.

سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ باقری گلوردی از شهروندان خواست تا در حفاظت از محیط زیست نهایت تلاش و جدیت را داشته باشند تا در آینده دچار مشکلات زیست محیطی نشویم و انتظار ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------

کشف اسلحه شکاری غیر مجاز در تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 5 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و دستگیری 3 متهم در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر نگهداری اسلحه شکاری غیرمجاز، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی و فنی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ دیلمی اظهار کرد: در این رابطه 3 متهم دستگیر و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از منزل آنان 5 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند.

-------------------------------

دستگیری عامل تیراندازی و کشف سلاح غیر مجاز در نوشهر 

سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري عامل تیراندازی منجر به جرح یکی از شهروند طی یک عملیات ضربتی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"اکبر درویشی" بیان كرد: در پي وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح در سطح شهرستان، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقيقات گسترده پليسي این فرد را شناسايي و وی را پس از هماهنگي قضائي دستگیر کردند.

وی با اشاره به كشف سلاح بكار رفته در صحنه جرم افزود: از جمله جرائم اين متهم مي توان به حمل و نگهداري سلاح و مهمات غير مجاز، اخلال در نظم و امنيت عمومي از طريق تيراندازي، ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان، ضرب و جرح عمدی و قدرت نمايي با سلاح اشاره كرد.

سرهنگ درویشی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان كرد: پليس با تمام توان به مخلان نظم و امنيت عمومي اجازه عرض اندام نداده و با كساني كه بخواهند به هرنوعي آسايش مردم را به مخاطره بيندازند ، برخورد قاطع خواهند كرد.

-------------------------------

کشف آرد قاچاق در قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از کشف 3 تن و 600 کیلو گرم آرد قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشريح اين خبر بيان داشت: در

پی کسب خبر مبنی بر اینکه فردی از شهرستان همجوار اقدام به جا به جایی مقادیر قابل توجهی آرد خارج از شبکه به شهرستان قائم شهر می نماید، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با اجرای ایست بازرسی در ورودی شهرستان موفق به شناسایی و رویت خودرو مورد نظر شدند که پس از توقف و بازرسی از خودرو و تاییدیه مامور اداره جهاد کشاورزی مبنی بر قاچاق بودن کیسه های آرد که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود به مقر انتظامی دلالت گردید.

سرهنگ خادمی در ادامه اظهار داشت :در بازرسی از خودروی مذکور تعداد 90 کيسه 40 کیلو گرمی به میزان 3 تن و 600 کیلو گرم آرد قاچاق و فاقد مجوز که ارزش تقریبی آن بنا بر نظر کارشناسان اداره غلات 540 میلیون ریال برآورد شده بود کشف گردید.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله تحویل مرجع قضایی گردید گفت: پليس با تمام توان و با به کارگيري حداکثري امکانات خود با پديده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نيز مي توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمينه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه با شماره تلفن 110 به پليس گزارش دهند.

-------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي سور قاچاق در عباس آباد 

سرهنگ مصطفی بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف دو دستگاه خودرو نیسان و کشف 4 تن چوب جنگلی سور قاچاق خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان با کنترل مسیرهای کوهستانی دو خودروی نیسان حامل چوب جنگلی سور را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی های نیسان 4تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.ضمنا 3 دستگاه اره موتوری هم در این راستا کشف وضبط گردید.

سرهنگ بابایی، ارزش چوب های سور کشف شده را با توجه به کمیاب بودن بر اساس نظر کارشناسان را 750 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

-------------------------------

دستگیری سارقان کابل مخابراتی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی ساری از دستگیری سارقان کابل مخابراتی با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: به دنبال گزارش هایی از سرقت کابل مخابرات در این شهرستان، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی بخش رودپی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات پلیسی و بررسی های صورت گرفته دو سارق را در جاده دریای ساری شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و خودروی سواری سارقان توقیف و به پارکینگ گسیل شد.

فرمانده انتظامی ساری گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به 8 فقره سرقت اعتراف و 500 متر کابل مخابراتی فشارقوی سوخته و همچنین 100 متر کابل سالم نیز کشف شد.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به اموال مسروقه در رابطه با پرونده سارقان گفت: با دستور قضائی و صدور قرار مناسب، سارقان روانه زندان شدند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار