عبدالرضا بابائی فرماندار نکا؛
فرماندار شهرستان نکا گفت: امروز باید به دستور مقام معظم رهبری با جهاد تبیین، ویژه عمل کنیم، زیرا نسل جدید با انقلاب و تلاش زحمت‌کشان آن آشنایی ندارند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 18 January 2023

به گزارش تابناک مازندران، عبدالرضا بابایی در جلسه ی شورای اداری شهرستان نکا که با حضور مسئولین ادارات و دستگاهها صبح امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ در محل فرمانداری شهرستان نکا برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس که به دستور ریاست سابق جمهوری آمریکا به شهادت رسیدند اظهار کرد: امروز برکات حضور و نام سردار سلیمانی بیش از پیش شامل حال نظام جمهوری اسلامی شده است. 

امروز باید با جهاد تبیین، ویژه عمل کنیم
امروز باید با جهاد تبیین، ویژه عمل کنیم  

وی پیشاپیش دهه ی فجر و ورود حضرت امام(ره) به ایران و ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امروز باید به دستور مقام معظم رهبری با جهاد تبیین، ویژه عمل کنیم، زیرا نسل جدید با انقلاب و تلاش زحمت‌کشان آن آشنایی ندارند.

رییس شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن و ملعون رژیم خونخوار پهلوی از ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را درس بسیار بزرگی برای آنها برشمرد و آمریکا که در دوران پهلوی ایران را یک نقطه ی امن برای خود می‌دانست و با حمایت‌های رضاخان و محمدرضا پهلوی سالها تلاش کرد تا حضور خود را حفظ کند و از نفت و سایر منافع کشور بهره مند شود، یکباره با انقلاب مردم روبرو میشود که راهی جز فرار نداشت.

عبدالرضا بابایی افزود: در نهایت پس از شکستِ رژیم پهلوی، محمدرضا شاه از دولت آمریکا درخواست میکند تا در کشور آمریکا مستقر شود، اما آنها حاضر نشدند دوست خودشان را که سالها برایشان نوکری کرده بود، در کشور خود پذیرا باشند که این یک عبرت بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه، دولت سیزدهم از ابتدا تا کنون اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و این عملکردها رزومه ی کاری ما مسوولان نیست، خاطرنشان کرد: این کارکردها رزومه انقلاب است و ما باید این اقدامات را برای مردم بازگو کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه، در سال گذشته یک پنجم روستاها گاز نداشتند، اما از سال گذشته تاکنون از تعداد ۱۲۵ روستا در ظرف کمتر از ۳ماه ، ۲۴ روستا صاحب گاز شدند، خاطرنشان کرد: امسال هوا سرد است و با افت فشار گاز مواجه هستیم، لذا از بخشداران و مدیران ادارات و دستگاهها انتظار داریم مشکلات مربوط به گاز مردم را حل نمایند تا مبادا در روستایی گاز رفته باشد اما کسی بدلیل مشکلاتی مثل جریمه و ... نتواند از نعمت گاز بهره مند شود.

وی در پایان از همه ی دستگاهها مثل حلال احمر، اورژانس، حفاظت منابع طبیعی، بخشداران، بسیج، مردم و ... که در مهار آتش سوزی جنگل هزارجریب همکاری کردند، تشکر کرد و یکی دیگر از نکات را بحث حجاب و عفاف برشمرد و از شکل گیری شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاهها خبر داد که از همه ی مدیران خواست تا در اجرای هرچه بهتر آن بکوشند و در این راستا با نیروی انتظامی نیز همکاری کنند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نکا با بیان اینکه، در سالهای گذشته به خاطر بیماری کرونا برنامه ی اعتکاف برگزار نشده بود، خبر داد: امسال از ولادت حضرت علی(ع) تا روز وفات حضرت زینب(س) همزمان با برنامه های دهه فجر، برنامه اعتکاف نیز در نکا برگزار میشود.

حجت الاسلام حسینعلی فعالی گفت: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برنامه داریم که از همه ی مدیران انتظار داریم در مساجد بعد از نماز مغرب و عشا، کارکردهای یکسال گذشته ی دستگاههای خود را برای مردم بازگو نمایند، تا روشنگری و جهاد تبیین کرده باشیم.

 

امام جمعه شهرستان نکا نیز با بیان روایتی از امام نقی(ع) که فرمودند: ((با نعمتهای خدا که در اطرافتان است و شما متنعم به این نعمتها هستید، خوب همسایگی کنید، حسن مجاورت داشته باشید و با شکرگذاری از آنها، نعمتها را زیاد کنید)) و ذکر شعر : ((شکر نعمت نعمتت افزون کند ، کفر نعمت نعمت از کفت بیرون کند)) خاطرنشان کرد: باید نعمتها را شکر کنیم تا خدا آن را از ما نگیرد چراکه، بعضی از افراد از این نعمتها خوب، و برخی دیگر بد استفاده میکنند.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی افزود: در این راستا باید از نعمتها حفاظت، نظافت، احسان و دفع دشمن کنیم و اصراف نکنیم و همانطور که مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند: به جای کلمه ی «رییس»، از کلمه ی «مسوول» استفاده کنیم، زیرا هرکس در هر جایگاهی، مسوول است و در قیامت باید پاسخگو باشد.

وی گفت: همه ی ما مسئول هستیم، مسئولِ دیر آمدن، زود رفتن، اصراف نکردن مثلا برای نوشتن یک خط جمله، به جای استفاده از یک کاغذ کوچک از کاغذ بزرگ استفاده نکنیم، به جای یک بخاری، چند بخاری را روشن نکنیم، بعنوان مسئول وقتی اعلام میکنیم صرفه جویی کنید، ابتدا باید خودمان صرفه جویی کنیم، وقتی از مردم میخواهیم باحجاب باشند، اول باید خودمان حجاب را رعایت کنیم، بنابراین ما در هر پستی که باشیم مسئول هستیم، همانطور که یک معلم، پدر، مادر مسوول کار خود هستند.

امام جمعه نکا در پایان خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) فرمود: «تو تنها می‌میری و خودت باید پاسخگوی کار خود باشی»، در آخرت از عمرمان میپرسند، این عمر و جوانی را کجا خرج کردیم، آنجا باید پاسخگو باشیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خیلی هم عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار