کد خبر: ۱۰۸۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 12 January 2023

محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت:

وزیر آموزش و پرورش برای فعال شدن دیپلماسی آموزشی با گرایش گردشگری در استان موافقت کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور افزود: با اجرای این اقدام و استقرار دبیرخانه آن در مازندران، این استان محور بسیاری از اقدامات دیپلماسی وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

او گفت: این دبیرخانه در موضوع برگزاری تمامی المپیاد‌ها از جمله المپیاد‌های ورزشی و تعامل در حوزه علمی و آموزشی با کشور‌هایی که متناسب با ایران هستند، فعالیت خواهد کرد.

حسینی‌پور  ادامه داد: تمامی این کار‌ها با پیوست فرهنگی انجام خواهد شد و برای مازندران امتیاز‌هایی به همراه دارد.

استاندار مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران برای این منظور می‌بایست از تیم فعال و معتقد استفاده کند.

او افزود: باید راهبردها، اهداف و برنامه‌های این دبیرخانه نوشته و به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد و از سوی ایشان ابلاغ شود که با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش تمام کشور موظف به این می‌شوند که هرگونه اقدامات در این زمینه‌ها را با مازندران هماهنگ شوند.

حسینی پور افزود: این دبیرخانه می‌تواند منشاء تحولات خوبی برای مازندران باشد؛ هر چند آموزش پرورش دبیرخانه آن است، اما همه دستگاه‌ها و ماموریت‌های آن‌ها مشخص خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: شورای آموزش و پرورش با در اختیار داشتن اساتید و مربیان خوب می‌تواند تحولاتی را رقم بزند.

رییس شورای آموزش و پرورش مازندران همچنین ادامه داد: مهم‌ترین مسایل امروز مسایل پرورشی و تربیتی است که ضرورت دارد برای تعالی پرورشی دانش آموزان برنامه‌ریزی کنیم

او گفت: کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا تشکیل شود تا فرآیند توانمندسازی شورای آموزش و پرورش برای تصمیم سازی مهم و استراتژیک صورت گیرد.

اعزام سه هزار دانش آموز مازندرانی به اردوی راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این جلسه از اعزام ۳ هزار نفر از دانش آموزان استان به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت:جهاد تبیین با محوریت هویت بخشی به دانش آموزان دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار