آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه مازندران
کد خبر: ۱۰۸۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 11 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، ناینده ولی فقیه در مازندران گفت:

تشکلات جامعه روحانیت باید استانی و منسجم و سرآمد باشد، در مسئله انتخابات برگزارکنندگان انتخابات آن را مدیریت می‌کنند، ما تشکل‌های موجود را حمایت می‌کنیم اما دخالت نمی‌کنیم.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امشب در انتخابات شورای جامعه روحانیت شهرستان ساری، ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد دو مولود مادر و فرزند، حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، اظهار کرد: چنین مادری چنین نماینده‌ای داشت که با این انقلاب عظیم دنیا اعتراف کرده که جنگ جهانی بر علیه ما راه انداختند، هم دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و هم در دفاع حرم و هم در حوزه اغتشاشات و فتنه‌های مکرر در کشور، فتنه منافقین غرب بعد از فتنه‌هایی مختلف تا ۱۴۰۱ هر کدامشان به‌خصوص این آخری خودش جنگ جهانی رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن بر علیه نظام بود.

وی افزود: امام راحل این مرد بزرگ انقلاب را به دست ملت به پیروزی رسانده نه تنها این چراغ خاموش نشده بلکه روز به روز نورافشانی‌اش بیشتر می‌شود.

آیت الله محمدی لایینی اضافه کرد: بنده از حضور جامعه روحانیت شهرستان تشکر میکنم از اینکه در یک جامعه روحانیت تشکلی تر حضور یافتیم خرسندیم، به موازات پیشرفت یک جامعه و عمران باید نهادهای اجتماعی هم پیشرفت داشته باشند و از شکل و ظاهر سنتی به رویکرد تشکیلاتی‌تر و ضابطه‌مندتر و گستردگی، استانی و کشوری شدن روی آورند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: در زمینه پیچیده تر شدن نهادهای اجتماعی هم باید تلاش کنیم، بخشی از آن، جامعه روحانیت بزرگوار هستند که در این زمینه روحانیت باید الگو باشد، نمیشود ما تشکیلاتی داشته باشیم که استانی و سراسری باشد اما تشکیلات روحانیت شکست خورده و محدود به هر شهر باشد و به شکل سنتی ادامه پیدا کند که این درست نیست این نوعی عقب‌ماندگی است.

این مسئول همچنین اذعان داشت: همه با هم یک صدا به حمایت از انقلاب منسجم بوده تا جامعه از روحانیت الگو بگیرند، در عین حال که تشکلات جزیره ای در شهرستان‌ها داریم این تشکل با رویکرد جدید را نیز داشته باشید، در کنار هم این دو رویکرد را پیش بگیرید، جامعه روحانی استانی از پیش از انقلاب سابقه فعالیت دارد، البته آن روز انتخابات شکل نگرفته بود بلکه جمعی از طلاب و علما دور هم جمع می‌شدند.

وی با اشاره به تصمیم برای شکل‌گیری جامعه روحانیت و تشکیل شورا به‌صورت کشوری و بعد شورای مرکز استانی، تصریح کرد: خواسته حقیر در این راستا این است که باید شرح وظایفی ایجاد شود تا با حداکثر توان فعالیت کنند.

آیت الله محمدی لایینی همچنین خواستار شد: برای انتخابات اینطور نباشد که یک سوم و کمتر شرکت کنند، باید نشست‌ها و جلسات صنفی خودمان را جدی بگیریم و برایش ارزش قائل باشیم، نباید تعداد کم باشد یا به حد نصاب نرسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: روحانیت شهرستان ساری متین، پا به کار و با شخصیت هستند، خدا را شاکریم، در مسئله انتخابات برگزار کنندگان انتخابات آن را مدیریت می‌کنند، ما تشکل‌های موجود را حمایت می‌کنیم اما دخالت نمی‌کنیم، امیدواریم خداوند حامی فعالان این صنف باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار