کد خبر: ۱۰۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس پلیس فتا استان مازندران اجرای سومین مرحله از طرح پویش مردمی کودکان سایبری توسط پلیس فتا مازندران با همکاری ادارات دولتی استان خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد : آغازسومین پویش کودکان سایبری با اهدافی همچون ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان، خبر داد.

وی افزود: به منظور تحقق اهداف پویش، پلیس فتا با تعامل و همکاری رسانه های نوین، از ظرفیت رسانه ای دستگاه‌های دولتی ‌اعم از استانداری، بسیج رسانه، شهرداری‌ها، صداوسیما، اداره کل فرهنگ وارشاد، آموزش وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان نیزبهره برداری خواهند شد.

سرهنگ خورشاد گفت: کودکان امروزه با عناوین مختلف در فضای مجازی حضور دارند منجمله کسب مهارت، ارتقاء دانش که می بایست برای بهره برداری بهینه از این فضا و کاهش مخاطرات، شیوه صحیح استفاده از تجهیزات هوشمند و اینترنت در ابتدا به والدین و سپس به فرزندان آموزش داده شود.

این مقام انتظامی افزود: این پویش به عنوان یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه سایبری پلیس فتا در سال 1401 با هدف ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی،کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودک،پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی برای کودکان،افزایش سطح توجه جامعه و رسانه ها به موضوع کودکان سایبری،ارتقاءسطح دانش و مهارت مناسب و موثر از فضای مجازی و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح از 24 دی ماه آغاز و تا 29 دی ماه ادامه خواهد داشت و برای هر روز به یک موضوع مرتبط با کودکان به صورت ویژه پرداخته می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار