کد خبر: ۱۰۸۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 10 January 2023

دولت سیزدهم با هدف حمایت از خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای را در سطح کشور انجام داده که مصداق این مطلب تهیه زمین مورد نظر برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه جامعه ایثارگری در مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم از ماه های گذشته تاکنون برای تحقق هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مقدمات گسترده اجرای این طرح بزرگ را با تامین هزاران هکتار زمین در اقصی نقاط کشور آغاز کرده که در این بین جامعه ایثارگری مازندران نیز امیدوار هستند که با تهیه و تامین زمین مورد نیاز، بتوانند در آینده ای نزدیک صاحب خانه شوند.
مازندران استانی گردشگر پذیر که سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور است که به علت فاصله کم دریا با جنگل با کمبود زمین برای اجرای طرح های مختلف از جمله ساخت واحدهای مسکونی مواجه است که به نظر می‌رسد با همت دولت سیزدهم این مشکل اساسی در قالب اجرای طرح های مختلف قابل رفع است.
طبق گزارش رسمی راه و شهرسازی مازندران در مجموع ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن مازندران نام نویسی کردند که از میان این افراد ۲۰ هزار نفر به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شدند. نداشتن شرط سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب و داشتن ملک خصوصی مهم ترین علت حذف شدن این افراد از گردونه طرح بوده است.
سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است. طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار