کد خبر: ۱۰۸۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷ 08 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری متهمی خبر داد که با عنوان فروش کنسول بازی ps4 زیر قیمت بازار تا کنون به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال کلاهبرداری کرده است. 

کلاهبردار اینترنتی با فروش  

سرهنگ" سیدجعفر افضلی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان بابلسری به پلیس فتا شهرستان و اعلام شکایت، عنوان داشت برای خرید اینترنتی کنسول بازی ps4 به یکی از کانال ‌های خرید و فروش در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنجایی که مبلغ پیشنهادی از آنچه در بازار وجود دارد بسیار ارزان تر بود با مسئول کانال ارتباط برقرار می کند.
وی افزود: هر یک از شاکیان تقریبا مبلغ 150 میلیون ریال را به حساب مسئول کانال واریز می کنند که پس از پرداخت، یک کنسول بازی ps معیوب و دسته دوم برای آنها ارسال و یا هیچ خبری از دریافت کننده وجه و تحویل کنسول بازی موردنظر، نمی شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر بیان داشت: کارشناسان رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا با تشکیل پرونده ای تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی، پیگیری موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ افضلی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات به عمل آمده دریافتند متهم با ساخت کانالی در یک شبکه اجتماعی، کنسول بازی ps4 را با قیمت ‌های اغواکننده و دروغین، زیر قیمت بازار معرفی و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کند.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را شناسايي و با دستور قضائي وی را دستگیر که تاکنون 8 نفر از مال باختگان در سراسر کشور شناسایی و مبلغ ۱ میلیارد و دویست میلیون ریال وجوه کلاهبرداری شده توقیف و پرونده به منظور شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر به خریداران اینترنتی توصیه کرد؛ فریب تبلیغات کذب و دروغینی مانند کالای ارزان تر از بازار، اکانت بازی یا شارژ ارزان قیمت و... را نخورند.
شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی درمیان بگذارند.#

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار