با حضور دکتر سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور
اکنون با یک آپارتايد علمی روبه‌رو هستیم، غربی‌ها نمی‌گذارند محققان و دانشمندان ما به بسیاری از دانش‌ها و تکنولوژی‌ها دست پیدا کنند، اما ما با تکیه بر توان داخلی و جوانان متخصص خود در های مختلف علم را شکافتیم
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 10 December 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، همایش استانی گرامی‌داشت. 

برگزاری جشنواره علمی - کاربردی در دانشگاه مازندران  

روز دانشجو و اختتامیه جشنواره علمی - کاربردی خلاق محور مبتنی بر شعار سال با حضور دکتر سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور و دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این همایش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در همایش استانی گرامی‌داشت روز دانشجو، ضمن تبریک این روز و هفته پژوهش به دانشجویان و پژوهشگران گفت: اميدوارم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما بتوانند با تولید محصولات فناورانه و کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای خود و دیگران مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند.

رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های ما باید مساله‌محور باشند و بتوانند ضمن پرداختن به مشکلات پیرامون جامعه، راه‌حل‌هایی برای آن ارائه کنند، از برگزاری جشنواره محصولات فناورانه‌محور در دانشگاه مازندران خبر داد و نسبت به تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی ابراز امیدواری کرد.

علم به ما قدرت می‌دهد

دکتر محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در همایش گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران، با اشاره به این‌که علت این‌که ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو انتخاب شده این است که در آن روز در اوج اختناق دانشجویان دست به اعتراض زدند و برای استقلال و آزادی خود مطالبه کردند، گفت: آن موقع نه بحثی از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و فلسطین مطرح بود و نه از موشک و هسته‌ای.

دکتر حسینی با تاکید بر این نکته که بعضی‌ها با سفسطه‌گری می‌گویند مقصر این جدال ایران و آمریکا، ایران است، تصریح کرد: ریشه آن استعمارگری‌های غرب است که ما‌‌ نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم و این استعمار امروزه نیز به‌صورت استعمار نرم در حال پیش‌رفتن است. آن‌ها چشم دیدن استقلال ما را ندارند و از هر حربه‌ای برای ضربه‌زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: اکنون با یک آپارتايد علمی روبه‌رو هستیم، غربی‌ها نمی‌گذارند محققان و دانشمندان ما به بسیاری از دانش‌ها و تکنولوژی‌ها دست پیدا کنند، اما ما با تکیه بر توان داخلی و جوانان متخصص خود در های مختلف علم را شکافتیم.

دکتر حسینی اذعان داشت: این دولت یک دولت پاسخگو است و نقدها و پیشنهادات را می‌شنود، اگر‌جایی ایرادی بود تصحیح می‌کند و اگر جایی ابهامی بود در صدد رفع آن می‌رود.

معاون رییس جمهور در امور مجلس با بیان این‌که مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و بودجه و امکانات ما هم کم است که باید همه دست به دست هم دهیم تا به تأمل و تحمل کارها را پیش ببریم، اظهار داشت: کشور ما معادن و ذخایر فراوانی دارد و خام‌فروشی این مواد ضرر بسیاری را به کشور وارد می‌کند. چندین هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور است که نباید این‌ها فقط روی کاغذ باشند، این شرکت‌ها باید تقویت شوند و با حمایت مسوولان به صادرات و اقتصاد کشور کمک برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار