آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه هر کدام از خانواده‌های شهدا و جمع حاضر شهید دعایی و ارادتی و درخواستی هستند که عشق و علاقه به شهادت دارند، گفت: انتظار شهادت خودش همچون شهادت است.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ 09 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انسان مومن رویکردش رویکرد غیرگرایانه است نه خودگرایانه، باید از شهدا بیاموزیم، بزرگان خودمان را بشناسیم و مثل آن‌ها باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در کنگره سردار شهید حاج علی ییلاقی و بزرگداشت شهید سرلشکر احمد کشوری که در مصلی جمعه بهشهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عالیقدر ایران اسلامی، مدافع امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس، اظهار کرد: خدمات اجتماعی دودمان ییلاقی زبانزد است، فداکاری همسر بزرگوار شهید علی ییلاقی کمتر از فداکاری شهید نبوده است، ایشان ۳۷ سال از جانباز شهید ییلاقی مراقبت و پرستاری کرده است.

وی با اشاره به یاد و خاطره مرحوم آیت الله کوهستانی، شهید آیت الله هاشمی نژاد و آیت الله جباری در بهشهر افزود: جانبازان عزیز و همسرانشان بر ما حجت هستند، انقلاب ما چه آرمان‌هایی داشته و داریم، چه رویش‌هایی داشتیم و داریم، خداوند روح شهدای جوان ما همچون شهید آرمان علی وردی و روح الله عجمیان را رحمت کند چرا که حسینوار به شهادت رسیدند ۱۰ نفر به یک نفر، هر کسی ضربه‌ای میزد، بدن لخت روی آسفالت کشیده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه هر کدام از خانواده‌های شهدا و جمع حاضر شهید دعایی و ارادتی و درخواستی هستند که عشق و علاقه به شهادت دارند، گفت: انتظار شهادت خودش همچون شهادت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) تاکید کرد: شیعیان ما از برگزیدگان بهشتی هستند، حال اگر از حضرت سوال کنیم که شیعیان شما چه کسانی هستند؟ روایت داریم که حضرت پاسخ میدهند که اگر فردی آنچه را که ما امر کرده‌ایم را انجام دهد و آنچه را که ما نهی کرده‌ایم را ترک کند یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر که (دشمنان ما روی آن حساس هستند و فضا را برای عدم انجام آن فراهم کرده‌اند) شیعه است یعنی ترک واجبات نکند و حرام را ترک کند، حریم دین مشخص است و لازم است حریم را حفظ کنیم تا سقوط کنیم.

این مسئول اضافه کرد: به ما گفتند همانطوری که نماز و روزه واجب است خمس و زکات هم واجب است، حال اگر غیر از زکات و خمس که واجب است انفاق‌های دیگر انجام بدهیم خوب است اگر نداشتیم اشکالی ندارد، برخی‌ها خیر هستند اگر میلیاردها کمک‌های مستحبی داشته باشیم اما خمس که از واجبات است را پرداخت نکنیم چه فایده‌ای دارد؟

وی با بیان اینکه رویکرد غیرگرایی یکی از ویژگی‌های درخشان حضرت فاطمه الزهرا (س) است، خاطرنشان کرد: انسان مومن رویکردش رویکرد غیرگرایانه است نه خودگرایانه، باید از شهدا بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مزد و کار داریم، کسانی هستند که با کمال وقاحت کار نکرده مزد می‌خواهند، برخی مسئولان هستند که در چندین شرکت‌ها از اعضای هیات مدیره هستند اصلا نمی‌رسند در جلسات شرکت کنند اما مواجب ماهیانه دارند، دسته دیگر کار میکنند به اندازه‌ای که کار می‌کنند که روال عادی است نوش جان و حلالشان که اگر حلال نباشد در شکم فرزندان برود فرزند قاتل و جانی شود مقصر فقط خودش نیست، اگر یک درصد اغتشاشگری که از گذشته تاکنون به خیابان آمده به‌خاطر لقمه حرام باشد این پدر روز قیامت در جرم او شریک است.

این مسئول ادامه داد: اگر قرار باشد مدیون و بدهکار از دنیا برویم خوب نیست باید سعی کنیم که طلبکار باشیم، نه اینکه از خودمان گذشت کنیم، حال گاهی پیش می‌آید که مال انسان را میخورند و نمیتوان حق را گرفت خوشحال باش، حتی از خدا طلبکار باش و دعا کن، اجابت دعاهایت را از خدا طلبکار باش و مدیون خدا و خلق خدا نباش.

وی همچنین گفت: کسب حلال ۹جز از ۱۰ جز عدالت است؛ دسته سوم کسانی هستند که کار میکنند مزد می‌گیرند اما کارشان کمتر از مزدی است که می‌گیرند، دسته چهارم برعکس است کار می‌کنند اما کارشان بیشتر از مزد است، دسته پنجم کسانی هستند که کار می‌کنند اصلا مزد نمی‌گیرند که کار همه انبیاست، دسته ششم کسانی هستند که کار میکردند زحمت برای خدمت به ملت متحمل می‌شدند مزد نمی‌گرفتند و تازه از جیب خودشان هم هزینه می‌کردند و این مازاد بر ضروریات زندگی است، دسته هفتم کسانی هستند که خدمت می‌کنند، تلاش و جهاد می‌کنند چیزی نمی‌گیرند و می‌دهند و آنی هم که می‌دهند لقمه دهانشان است که این انفاق کار خانواده حضرت فاطمه الزهرا (س) است.لازم نیست ما همچون حضرت زهرا (س) عمل کنیم کار کنیم و مزد به اندازه زحمت خود دریافت کنیم،

آیت الله محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: بزرگان خودمان را بشناسیم و مثل آن‌ها باشیم، حضرت زهرا (س) پیراهن عروسی خود را در شب عروسی به خانمی که نیازمند بود اعطا کرد تا آن که بیشتر دوست دارد را بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار