کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 03 December 2022

تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» شعار رو به تحققی که امسال با هدف بهبود وضعیت صنعت در مازندران و دیگر استان‌های کشور از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد که این روزها با برگشت ۱۴۰ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه کسب و کار صدای پای رونق در خطوط تولید این دیار را شنیدنی‌تر از هرزمان دیگر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال ها است که از سوی رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی از جمله رونق تولید مورد تاکید و نقشه راه قرار می گیرد؛ شعارهایی که همت همگانی برای تحقق آنها در شرایطی که با سنگ اندازی‌های بین المللی مواجه هستیم می تواند جان دوباره ای به اقتصاد این کشور تزریق کند.

سالهاست که کشور با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده تحت فشارهایی بود و در چنین شرایطی اقتصاد کشور با شدیدترین هجمه از سوی دشمنان خارجی مواجه گردیده است.

با همه این محدودیتها واحدهای راکد، بلاتکلیف و واحدهایی که به دلایلی از جمله نداشتن نقدینگی، مواد اولیه، سرمایه در گردش و بدهی های بانکی نتوانستند چرخ شان را بچرخانند و از گردنه تولید بازماندند، این روزها تبدیل به یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت شده است.

احیای دوباره این واحدها می تواند علاوه بر رونق تولید، موجب کاهش نرخ بیکاری شود و این مهم از سوی دولت به مسئولان تکلیف شده است. با این وجود دستور اکید مسئولان ارشد کشوری و استانی برای تعیین تکلیف ۳۵۰ واحد صنعتی راکد در مازندران، براساس آمار دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاثیرش را گذاشته و ابتدای سال جاری تاکنون چراغ ۱۴۰ واحد تولیدی راکد دیگر استان با رفع موانع اداری و مالی روشن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار