کد خبر: ۱۰۸۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 01 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از 40 هزار هکتار سطح کاشت گندم در استان، 6 هزار و 530 هکتار سبز شده است.

 احسان عباسپور در دهمین جلسه ستاد کشت پاییزه استان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط روزهای آفتابی برای کشت و کار محصولات پاییزه مهیاست و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در کشت محصولات پاییزه باشیم، گفت: امسال کشت قراردادی گندم اجرایی خواهد شد و شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری این طرح با هماهنگی بانک کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی اقدام می‌کند.

 

وی ادامه داد: از مرحله کاشت تا خرید گندم مشوق‌هایی برای گندمکاران در نظر گرفته شد که می‌تواند به نفع کشاورزان گندمکار باشد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون 30 کشاورز از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و ساری در سطح 362 هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم استان ثبت نام کردند.

 

این مسؤول درباره تخصیص سوخت به کشاورزان استان برای کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان سوخت موردنیاز بخش کشاورزی استان 122 میلیون لیتر است که به صورت کامل تخصیص داده نشد و 78 میلیون لیتر به کشاورزان توزیع شد.

 

عباسپور اضافه کرد: از سهم مشخص شده سوخت بخش کشاورزی که مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم قرار گرفته است، حدود 4 میلیون لیتر کمتر تحویل بخش کشاورزی شد.

 

وی با بیان اینکه 8 هزار و 471 هکتار کلزا در استان کشت شد که تاکنون 7 هزار و 712 هکتار سبز شده است، ادامه داد: از 40 هزار هکتار سطح کاشت گندم در استان، 6 هزار و 530 هکتار سبز شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: 26 هزار و 700 هکتار مزارع استان جو کشت شد که 10 هزار و 218 هکتار سبز شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار