انگلیس را بزرگ کرده بودیم و بد باختیم اما با خودباوری ولز را کوچک دیدیم و بردیم. پس وقتی خودمان باشیم و بدانیم چقدر عالی هستیم در بازی با آمریکا هم برنده می‌شویم و صعود می‌کنیم
کد خبر: ۱۰۷۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 26 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، حسن روشن پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گویی اظهار داشت: گل اول را بزنیم شیرازه آمریکا می‌پاشد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: کافی است گل اول را به آمریکا بزنیم تا شیرازه این تیم از هم بپاشد.

حسن روشن درباره زنده شدن امید صعود برای تیم ملی فوتبال ایران از گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:

در بازی اول مقابل انگلیس با سیستم اشتباه کارلوس کی‌روش به انگلیس اجازه دادیم تا مطابق میلش بازی کند. اصلا دلیلی نداشت که تیم ملی به همراه دروازه‌بان ۹ بازیکن دفاعی داشته باشد و تنها جهانبخش و طارمی را به عنوان بازیکن هجومی در اختیار داشته باشیم. سیستم غلطی که سرمربی پرتغالی تعریف کرده بود به انگلیس اجازه داد تا حملات مختلفی را روی دروازه ما طراحی کند. با توجه به مصدومیت غیرمنتظره بیرانوند و شوکی که به سید حسین حسینی در زمان ورود به زمین پس از ناراحتی کی‌روش وارد شد مانع از عملکرد همیشگی او شد. بازیکنان همانند زندانی در زمین خودی بودند و بعد از آنکه انگلیس به گل اول رسید بازیکنان ما سردرگم شدند و متاسفانه گل‌های زیادی خوردیم تا شکست بدی داشته باشیم.

کی‌روش ایراد کارش را پیدا کرد

وی ادامه داد: در بازی با ولز بچه‌ها توانستند شکل واقعی فوتبال ایران را به نمایش بگذارند. کی‌روش فهمید که ایرادهای کارش در کجا بوده و لزومی ندارد وقتی می‌توانیم فوتبال را به سبک هجومی هم انجام دهیم رو به سیستم تدافعی بیاوریم و بگذاریم رقبا آن جور که دوست دارند پلان‌های هجومی خود را روی دروازه ما پیاده کنند. مقابل ولز عالی بازی کردیم تا به سرمربی تیم ملی ثابت شود او می‌تواند از بازیکنان خود به شکلی بازی بگیرد که دنیا متوجه شود ایران تیمی بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تا به حال تضورش می‌شده است. در واقع در روز اول انگلیس آن قدر خوب نبود ما افتضاح بودیم. کی‌روش حالا فهمیده که تیمش چقدر توانایی دارد و امیدوارم به این باور رسیده باشد که شانس ما برای صدرنشینی بیشتر از انگلیس است چون در بازی آخر ولز که چیزی برای از دست دادن ندارد می‌تواند انگلیس را متوقف کند و ما با شکست آمریکا به عنوان تیم اول به مرحله بعدی برویم.

آمریکا چاره‌ای جز بازی هجومی ندارد

پیشکسوت تیم ملی درباره اینکه آمریکا مقابل انگلیس بخت پیروزی داشت و بدون شک حریفی سخت‌تر از ولز است، عنوان کرد: آمریکا برای آنکه به مرحله بعدی صعود کند هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه رو به بازی هجومی بیاورد. بچه‌های تیم ملی منبع استعداد و توانایی هستند و فقط باید به آنها اجازه داد تا خودشان باشند. نباید آنها را محصور کرد و ابتکار عمل را گرفت. دیدیم روزبه چشمی که مقابل انگلیس نتوانست بازی همیشگی خود را انجام دهد چگونه حق خودش را گرفت و با شوت تماشایی خود قفل دروازه ولز را باز کرد. رامین رضاییان که در بازی اول نبود یکی از بهترین نفرات تیم ملی بود. سید حسین حسینی نشان داد چقدر گلر خوبی است و در بازی قبلی روحیه لازم را نداشت. انگلیس را بزرگ کرده بودیم و بد باختیم اما با خودباوری ولز را کوچک دیدیم و بردیم. پس وقتی خودمان باشیم و بدانیم چقدر عالی هستیم در بازی با آمریکا هم برنده می‌شویم و صعود می‌کنیم.

 

مقابل آمریکا برای برد وارد زمین شویم

روشن خاطرنشان کرد: آمریکا آکادمیک بازی می‌کند و بازیکنان این تیم بر اساس آموخته‌های مدارس فوتبال بازی می‌کنند. از تیم جام جهانی ۱۹۹۸ بهتر هستند و ما هم از آن زمان تیم بهتری داریم. وقتی نترس و با جسارت بازی کنیم همه بازیکنان تیم ملی ستاره می‌شوند و بهتر از مسابقه با ولز هم بازی خواهیم کرد. کافی است گل اول را به آمریکا بزنیم. شیرازه این تیم از هم می‌پاشد و برای جبران سراسیمه بازی می‌کند. منافذ خط دفاعی این تیم بیشتر می‌شود و می‌توانیم به گل‌های بیشتری هم برسیم. ان‌شاءالله در بازی با آمریکا شجاع و با قدرت در زمین حاضر می‌شویم و در پایان با پیروزی بر این تیم صعود می‌کنیم. نباید به این فکر کنیم که تساوی هم ما را به دور بعدی می‌برد که ناخواسته تیم عقب می‌نشیند و این به سود حریف می‌شود. باید برای برد برویم که دست آخر هم برنده باشیم و چه بسا صدرنشین هم بشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار