استان مازندران توانسته در اقتدار و امنیت غذایی کشور نقش خوبی ایفا کند چراکه سیاست‌گذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی بدین‌گونه است که اکثر کالاهای اساسی در مازندران تولید شود
کد خبر: ۱۰۷۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 23 November 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:
بعد از آزادسازی یارانه ها و افزایش قیمت نهاده ها، تولیدکنندگان به خوبی اقدام به تولید کردند و ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته تولید شد.

 حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد:

مازندران توانسته در اقتدار و امنیت غذایی کشور نقش خوبی ایفا کند چراکه سیاست‌گذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی بدین‌گونه است که اکثر کالاهای اساسی در مازندران تولید شود.

وی ادامه داد: مازندران ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد و از تنوع پذیری بالایی نیز در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: صنایع نوین و مدرن دنیا در حوزه صنایع لبنی و طیور در مازندران در حال فعالیت هستند.

این مسوول با بیان اینکه برندهای خوبی با ظرفیت بالا در حوزه دام و طیور در مازندران فعالیت دارند و سرمایه گذاران خوبی در این بخش فعالیت دارند، گفت: ظرفیت پذیری و تنوع پذیری را باید در این بخش گسترش دهیم.

 

عنایتی با اشاره به وجود مراکز اصلاح نژادی در مازندران گفت: مرغ لاین آرین انرژی هسته ای در صنعت طیور کشور است که دچار نوساناتی شد اما با حضور معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در مازندران این صنعت جان تازه ای گرفت.

وی بیان کرد: مازندران می تواند ظرفیت بالایی در حوزه صنعت دام و طیور برای کشور و کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشد و باید اولویت اصلی بخش کشاورزی در حوزه شیر و گوشت، فعال کردن سرمایه گذاران در این بخش باشد.

 

عنایتی ادامه داد: در برخی مواد اولیه وابسته به سایر استان ها هستیم و ممکن است برای تولید مقرون بصرفه نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بعد از آزادسازی یارانه ها و افزایش قیمت نهاده ها، تولیدکنندگان به خوبی اقدام به تولید کردند و ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته تولید شد.

 

عنایتی اظهار کرد: در صنعت طیور مازندران استانداردهای روز دنیا را داریم و می توانیم با بازارهای دنیا رقابت کنیم اما فشار سنگینی بر روی این صنعت وجود دارد و زنجیره ها و کشتارگاه هایی که در استان فعالیت دارند دچار سختی و فشار هستند و باید تدابیر لازم برای این افراد و صنایع داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار