لطفاً ضمن رعایت نکات ایمنی در نگهداری از خودرو، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ 18 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/8/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


-------------------------------


سارق حرفه ای با 33 فقره سرقت دستگیر شد 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 33 فقره سرقت در شهرستان آمل خبر داد. 

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و ماموران پاسگاه انتظامی دابودشت با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی کردند.

سردار میرزایی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهم در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت سیم و کابل برق در آن شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از عزم جدی پلیس در مقابله با سرقت و سایر معضلات اجتماعی خبر داد و گفت: حصول امنیت پایدار در جامعه بدون مشارکت و همدلی همه آحاد جامعه با پلیس مقدور نیست و انتظار ما از شهروندان همکاری با پلیس در همه زمینه هاست.#


--------------------------------------------


شرور تحت تعقیب در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد 

سرهنگ  محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامي شهرستان بابل گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع مامور پلیس، شروری که از سال 1393 تاکنون متواری بود حین درگیری با مردم زمینگیر شد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: یکی از ماموران انتظامی این شهرستان حین تردد در یکی از خیابان های اصلی متوجه درگیری با قمه توسط فردی شرور با مردم شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: با توجه به این که نامبرده دارای 12 فقره شرارت خشن و از سال 1393 متواری بوده توسط مامور انتظامی این شهرستان شناسایی و در اقدامی عملیاتی از ناحیه دو پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زمینگیر شد .

سرهنگ شالیکار افزود: با بیان این که متهم پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به افرادی که بخواهند با قدرت نمايي و حرکات غير متعارف آرامش عمومي شهروندان را خدشه دار کنند هشدار داد که پليس هرگز اجازه نخواهد داد افرادشرور و اوباش با قدرت پوشالي و کذايي خود، امنيت و آرامش شهروندان این شهرستان را مختل کنند.

فرمانده انتظامی بابل، خاطرنشان کرد: قطعا کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد و در این ارتباط همکاری مردم با پلیس الزامی است.#


--------------------------------------------


اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی آذر 1401 

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر 1401 در روز سه شنبه یکم مهر ماه از شهرستان های معین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: با توجه به شیوع بیماری آنلو آنزا ولزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر 1401 راس ساعت 7 صبح روز سه شنبه، یکم آذر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني شامل شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان با کد 536 و طلبه های طرح هجرت با کدهای 719 و 720 مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش مراجعه کنند و نياز به حضور آنان در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به امکان عدم اعطاي مرخصي دردوره رزم مقدماتي همراه آوردن برگه اعزام به خدمت, برگه اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خا

نواده درجه یک شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده به همراه داشته باشند.

وی با استناد به ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي اظهار داشت: برابر این قانون کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه تکليف مشمولان وظيفه را تعيين و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

سرهنگ کریم پور به ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي نیز اشاره کرد و یاد آور شد: مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:

1- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.

2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.


--------------------------------------------


شناسایی و دستگیری سارق خودرو در محمودآباد 

سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق خودرو با 15 فقره سرقت و کشف یک خودروی سرقتی در عملیات ضربتی پلیس آن شهرستان، خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح این خبر بیان داشت: تیم گشت عملیاتی کلانتری مرکزی در حال گشت زنی در سواحل این شهرستان به یک دستگاه خودروی مینی بوس با یک سرنشین مشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: راننده خودروی مورد نظر که در بررسی های به عمل آمده دارای سابقه سرقت در تهران بود به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد .

سرهنگ حسین زاده، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح عملیاتی توسط ماموران، خودروی مورد نظر در یکی از محورهای خروجی این شهرستان متوقف و سرنشینان آن دستگیر شدند .

وی در ادامه بیان داشت: راننده و سرنشین خودروی مذکور ضمن اعتراف به سرقت این خودرو به 15 فقره سرقت دیگر نیز لب به اعتراف بازکردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

حسین زاده از شناسایی مالک مینی بوس و تحویل خودرو به وی نیز خبر داد و در خاتمه با تاکید بر رعایت هشدار های انتظامی از سوی شهروندان از آنان خواست: ضمن رعایت نکات ایمنی در نگهداری از خودرو، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------


دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده  فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری سارق و کشف خودرو مسروقه در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام سرقت یک دستگاه خودروی سواری سمند، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان، شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری 11 ساری این فرماندهی در حین کنترل خودروهای عبوری با مشاهده خودروي مورد نظر،‌ آن را متوقف و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری تصريح كرد: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ حسن زاده در خاتمه از شهروندان خواست: جهت پيشگيری از سرقت به توصيه و هشدارهای پليسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و يا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سريعاً به شماره تلفن فوریت های پلیسی110 اعلام کنند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار