به منظور توسعه کشت مکانیزه در اراضی دیمزار یکدوره کلاس آموزشی تنظیم کالیبراسیون ادوات کارنده شامل گاوآهن، چیزل، ردیفکار و ترویج شخم عمود بر جهت شیب با حضور کارشناس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هزار(کاپیک)، کارشناسان جهاد کشاورزی، تراکتوردان و کشاورزان پیشرو در روستای اوارد هزارجریب این شهرستان برگزار شد
کد خبر: ۱۰۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 15 November 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از کشت یک هزار و 800 هکتاری گندم و جو در دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

 

مهدی باباجانی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح جهش تولید، تاکنون یک هزار و 800 هکتار اراضی تحت کشت مناطق کوهستانی و شیبدار شهرستان گلوگاه به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

 

وی تصریح کرد: به منظور توسعه کشت مکانیزه در اراضی دیمزار یکدوره کلاس آموزشی تنظیم کالیبراسیون ادوات کارنده شامل گاوآهن، چیزل، ردیفکار و ترویج شخم عمود بر جهت شیب با حضور کارشناس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هزار(کاپیک)، کارشناسان جهاد کشاورزی، تراکتوردان و کشاورزان پیشرو در روستای اوارد هزارجریب این شهرستان برگزار شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: استفاده از چیزل پکر مانع فرسایش خاک توسط باد و آب شده و حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد.

 

وی با بیان اینکه امسال سطح ابلاغی گندم و جو در طرح جهش تولید در این شهرستان 3 هزار و 300 هکتار است، گفت: تاکنون گندم و جو در یک هزار و 800 هکتار از دیمزارهای این شهرستان کشت شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار