نخستین جشنواره برنج مازندران با حضور استاندار مازندران به منظور نگاه ملی به تولید برنج در آمل برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 07 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از آمل، نخستین جشنواره برنج با نگاه تولید ملی با حضور مسئولان کشوری و استانی در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران برگزار شد.
رئیس مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران ظهر امروز در این آئین، اهداف برگزاری این جشنواره را تبین جایگاه برنج در استان، صادرات ارتقا محلی برنج کشور، بازاریابی برنج، شناسایی تولید برنج، حرکت به محصولات سالم‌تر، پاسداشت مذهبی و معنوی تولید برنج بوده است.
سیداسماعیل یزدان‌پناه با بیان اینکه جشنواره برنج با تولید ملی با تلاش مسئولان موسسات تحقیقات برنج، فرمانداری آمل، دفتر امام جمعه دابوودشت‌سر، جهادکشاوری برای نخستین بار در مازندران به اجرا درآمد، افزود: این جشنواره سعی دارد با نگاه کارشناسانه به رفع مشکلات کشاورزان در سه مرحله از تولید محصول برنج بپردازد.
وی با اشاره به ساخت مرکز بین‌المللی تجارت برنج کشور در این استان بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز به منظور معاملات برنج کشور و خاورمیانه در ایران با تجهیزاتی چون سالن تابلو اعلانات قیمت برنج به سراسر کشور و خاورمیان است.
یزدان‌پناه ادامه داد: اکنون این مرکز با 420 سهامدار در زمینی به مساحت 170 هزار مترمربع و 50 میلیارد سرمیاه اولیه، با 50 هزار متر انبار و 6 هزار ساخت ساختمان اداری، تجاری، سالن همایش، معاملات، گمرک، آزمایشگاه مجهز پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی 23 میلیارد تومان از سوی سهامداران اجرایی شده است، افزود: تمامی زیرساخت‌ها با کمک سهامدار انجام شده و اکنون نیاز به اجرای پروژه برق‌رسانی و زیرسازی دارد.
یزدان پناه، از بهره‌برداری فاز اول این مرکز در شش ماه نخست سال 96 خبر داد و گفت: در صورت تسهیلات بانکی با نرخ سود کمتر با تلاش مسئولان امر فاز دوم و سوم آن در با افزایش سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد.
در این جشنواره علاوه بر برگزاری نمایشگاه با 10 غرقه از صنایع دستی، معرفی برندهای محصول برنج مازندران، شرینی‌جات سنتی مراسم سنتی عروسی به سبک قدیم این استان به نمایش گذاشته شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار