نیمه نخست امسال یک هزار و 25 دوره ترویجی و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار و 41 هزار بهره بردار باحضور در کلاس ها و کارگاه های آموزشی و مهارتی از دانش و یافته های تحقیقاتی بخش کشاورزی بهره مند شدند
کد خبر: ۱۰۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 03 October 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بابل از انتقال دانش و یافته های تحقیقاتی به 41 هزار بهره بردار بابلی نیمه نخست امسال خبر داد.

محسن علی‌گل زاده اظهار کرد: با برنامه ریزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل و تعیین نیازهای آموزشی بهره برداران و اولویت بندی آنها با همکاری واحدهای سازمانی ذیربط، تدوین برنامه ها و طرح های ترویجی مناسب با نیازسنجی های صورت گرفته، نیمه نخست امسال یک هزار و 25 دوره ترویجی و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار و 41 هزار بهره بردار باحضور در کلاس ها و کارگاه های آموزشی و مهارتی از دانش و یافته های تحقیقاتی بخش کشاورزی بهره مند شدند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: دوره های آموزشی شامل 230 دوره ترویجی با حضور 6 هزار و 446 بهره بردار و 795 کارگاه آموزشی حضوری و مجازی با حضور 34 هزار و 575 بهره بردار بود.

 

وی اجرای 25 سایت الگویی، 14 سایت ترویجی مدیریت تلفیقی (IPM/ FFS) با محوریت تولید محصول سالم، اجرای سه سایت استقرار کشاورزی پایدار، 42 پروژه مشارکتی، یک طرح تحقیقی ترویجی، 13 مورد مزرعه نمایشی و برگزاری 47 مورد برنامه روز مزرعه با شرکت یک هزار و 278 بهره بردار را از جمله اقدامات آموزشی و ترویجی این مدیریت در نیمه نخست امسال برشمرد.

 

این مسوول تصریح کرد: انجام 81 مورد بازدید ترویجی با حضور یک هزار و 475 بهره بردار، سه کاروان ترویج بهره وری با شرکت 155 بهره بردار، 242 مورد نشست هم اندیشی ترویجی، آموزش انفرادی و چهره به چهره به 49 هزار و 133 بهره بردار و برگزاری یک نمایشگاه ترویجی زنان و یک جشنواره توسعه نوغانداری از دیگر اقدامات ترویجی این مدیریت در نیمه نخست امسال بود.

 

وی در پایان یادآور شد: ترویج و توانمندسازی بهره برداران سبب می شود تولیدکنندگان از دانش و مهارت لازم در استفاده بهینه از منابع تولید برخوردار شوند و بهره وری فعالیت آنان افزایش یابد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار