شهریور ماه امسال 65 هزار و 530 راس دام علیه بیماری، تب برفکی گاو و گوسفند، تب مالت بره و گاو و هاری به صورت رایگان دراین شهرستان واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 02 October 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از واکسیناسیون رایگان 65 هزار و 530 راس دام در این شهرستان در شهریور ماه امسال خبر داد.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه واکسن دام، میکروب کشته شده ضعیفی است که به عنوان ضد زهر و میکروب عمل کرده و دستگاه ایمنی بدن دام را در مقابل هرگونه زهر، تحریک و در حالت کلی بدن دام را در مقابل بیماری ها مقاوم و قوی می کند، گفت: واکسیناسیون دام‌ها منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌ها در منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: شهریور ماه امسال 65 هزار و 530 راس دام علیه بیماری، تب برفکی گاو و گوسفند، تب مالت بره و گاو  و هاری به صورت رایگان دراین شهرستان واکسینه شدند.

 

این مسوول افزود: واکسیناسیون دام ها شامل مقابله با شاربن گوسفندی 600 راس، تب برفکی 45 هزار راس گوسفند و 9500 راس گاو، تب مالت 7 هزار راس گاو و 2 هزار و100 راس  گوساله، آبله گوسفندی یک هزار و 300 راس و هاری 30 راس دام بود.

 

به  گفته وی اجرای واکسیناسیون دام ها علاوه بر حفظ سرمایه دامی به عنوان یک سرمایه ملی از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش جلوگیری خواهد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار