از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۳ هزار تن گندم از طریق بنادر و از کشورهای حوزه دریای خزر و ۱۱ هزار و ۶۷۶ تن از استان خوزستان تامین و وارد استان شد
کد خبر: ۱۰۶۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 28 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران مازندرانی (۹۷۵ میلیارد تومان) بصورت کامل خبر داد و گفت: هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گندم مورد نیاز استان وجود ندارد و با برنامه ریزی صورت گرفته ذخایر استراتژیک گندم در استان به ۳ ماه رسیده است.

عباسعلی وفایی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: امسال و در سال زراعی جاری ۵۵ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان به کشت گندم اختصاص یافت و ۸۴ هزار تن گندم به ارزش ۹۷۵ میلیارد تومان از گندمکاران مازندرانی بصورت تضمینی خریداری شد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی مطالبات گندمکاران مازندرانی (۹۷۵ میلیارد تومان) بصورت کامل پرداخت شده است.

وفایی نژاد افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیرمفید، هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت، یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از گندم مورد نیاز مازندران از سایر استان ها تامین می شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۳ هزار تن گندم از طریق بنادر و از کشورهای حوزه دریای خزر و ۱۱ هزار و ۶۷۶ تن از استان خوزستان تامین و وارد استان شد.

مازندران بیش از ۳ ماه ذخایر استراتژیک گندم دارد

وی با بیان این مطلب که هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گندم مورد نیاز استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ذخایر استراتژیک گندم در استان به ۳ ماه رسیده است.

وفائی نژاد از تامین و نگهداری بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم مورد نیاز مازندران در سیلوها و انبارهای ملکی و غیرملکی استان خبر داد و اظهار کرد: کارخانجات آردسازی در راستای استانداردسازی کیفیت گندم باید در اختلاط گندم دقت و توجه لازم را داشته باشند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با بیان اینکه ۶۵ تا ۷۰ درصد از گندم های موجود در مراکز ذخیره سازی استان کیفی و دارای گلوتن و اندیکس مناسب و بالاست بیان کرد: انتظار می رود در طول ۳ ماه آینده آرد کیفی و مناسبی از سوی کارخانجات آردسازی با توجه به اختلاط صورت گرفته تحویل خبازی ها گردد.

وی در ادامه به موضوع آموزش خبازان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش غلات و آکادمی ملی نان، تعداد ۱۰۰۰ نفر از خبازان استان از طریق وبینار آموزشی نسبت به روش های علمی و فنی تولید نان و همچنین پروتکل های بهداشتی آموزش های لازم را دیدند و دوره جدید آموزش خبازان استان نیز به صورت وبینار در آینده نزدیک برگزار خواهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار