جاده‌های کوهستانی استان اکنون لغزنده است به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن سوخت کافی و لباس گرم از توقف در محورهای کوهستانی به خصوص در گردنه‌ها که احتمال ریزش سنگ، رانش کوه وجود دارد، خودداری کنند
کد خبر: ۱۰۶۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 25 September 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، رئیس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کندوان، هراز و سوادکوه از سمت استان‌های البرز و تهران به مازندران را پرحجم توصیف کرد و گفت که در زمان حاضر جاده‌های کوهستانی استان مه‌آلود و راه‌های ارتباطی دشت و جلگه‌ای هم به دلیل بارندگی لغزنده است.

بر اساس این گزارش سرهنگ یدالله جهان افزود: حوالی ساعت پنج صبح امروز ترافیک در محورهای هراز، سوادکوه و کندوان از سمت استان‌های تهران و البرز به مازندران به دلیل بارش باران، مه آلودگی هوا و لغزندگی جاده سنگین شده بود اما با تلاش ماموران پلیس راه و راهداران و هدایت خودروهای عبوری اکنون شرایط رانندگی در این محورها به نسبت عادی شده ولی ترافیک همچنان در این محورها پرحجم است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان این که به دلیل بارش باران، جاده‌های کوهستانی استان اکنون لغزنده است به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن سوخت کافی و لباس گرم از توقف در محورهای کوهستانی به خصوص در گردنه‌ها که احتمال ریزش سنگ، رانش کوه وجود دارد، خودداری کنند.

سرهنگ جهان تاب با بیان این که، هم اکنون باران در تمامی جاده‌های جلگه‌ای و دشت استان در حال باریدن است و پدیده مه‌گرفتگی در جاده‌های کوهستانی مشاهده می‌شود، افزود: به طور قطع با توجه به تداوم حجم قابل توجه تردد از استان‌های همجوار به مازندران، تا ساعاتی دیگر دوباره شاهد ترافیک سنگین در سه محور کندوان، هراز و سوادکوه خواهیم بود و برای روان‌سازی ترافیک این مسیرها ماموران پلیس راه برای هدایت ترددها در جاده‌های استان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل می‌شود و برای گواهینامه راننده متخلف نمره منفی درج خواهد شد.

بر اساس اعلام رسمی هواشناسی مازندران ناپایداری جوی همراه با بارش باران که از امروز  یکشنبه وارد مازندران شد تا فردا مهمان این خطه شب شمال کشور خواهد بود.

در روز سه شنبه پنجم مهرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام رسمی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در پایان هفته‌های فاصله زمانی اول تا ۳۱ شهریور ماه امسال به طور متوسط حدود ۲ میلیون تردد در ورودی محورهای منتهی به مازندران ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار