به دلیل محبوبیت و سود اقتصادی این محصول، سطح زیرکشت باغات انگور این شهرستان درحال افزایش است و تاکنون 8 هکتار تاکستان در گلوگاه احداث شد که به روش داربستی(خصوصا داربست T) کاشته می شود
کد خبر: ۱۰۶۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 24 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه، گفت: پیش بینی می شود امسال 240 تن انگور در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

  مهدی باباجانی با اشاره به شرایط آب و هوایی و خاک مناسب شهرستان گلوگاه از آغاز برداشت انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: مشکل اصلی کشت انگور، بیماریهای قارچی است که با کشت ارقام مقاوم مانند انگور سیاه(ارمنی) محدودیتی در احداث باغ انگور در این شهرستان نداریم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه به کیفیت بالای انگور برداشت شده از این باغات اشاره کرد و افزود: به دلیل محبوبیت و سود اقتصادی این محصول، سطح زیرکشت باغات انگور این شهرستان درحال افزایش است و تاکنون 8 هکتار تاکستان در گلوگاه احداث شد که به روش داربستی(خصوصا داربست T) کاشته می شود.

 

این مسوول در باره خواص شگفت انگیز انگور، گفت: این میوه  سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد.

 

وی در پایان با اشاره به آغاز برداشت انگور در تاکستان‌های این شهرستان، گفت: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 30 تن در هکتار این رقم، بیش از 240 تن انگور در این شهرستان تولید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار